Att längta

Längtan efter ledighet. Längtan efter nåt ouppnåeligt. Längtan efter sovalängepåmorgonen. Längtan till extramys.

Jag längtar självklart till jullov. En vecka kvar. Ett lååååångt jullov. Där man kan gå i pyjamas fram till lunch. Man kan ligga i sängen till mellis. Bara för att man kan. Men jag vet att jag inte är sån. Jag kan inte ligga kvar länge i sängen. Ett tag. En extra stund med en bok. Sen börjar det spritta i kroppen. Måste få gå upp och börja dagen. Jag är mer en morgonmänniska än en kvällsmänniska.

Men bara känslan av att jag kan. Det längtar jag efter. Om en vecka… Nästa fredagsmys är ett riktigt ledighetsfirande.

Vad längtar du efter?

Kram Anna

One thought on “Att längta

Kommentera

