Aj aj aj

Man skulle kunna tänka sig att det skulle ha varit en jobbig morgon att vakna upp till. Efter en underbar kväll i glada vänners lag. Både gamla och nya ansikten. Efter lite röd vin. Efter många rytmer där kroppen rörde sig i takt. Många ord med underbara människor. Efter Style framträdande där dansgolvet var fyllt till bredden med samma människor. Sjungandes.

Men det var en underbar morgon. Vaknade sakta till liv. Kände att huvudet bar inte på ett enda dunkade alls. Kände att huvudet var på topp. Bestämde mig för att sätta mig upp för att smyga mig på toaletten. Aj aj aj! Fötterna började köra en egen klagosång. Det gick visst nåt så här:

Ont det gör ont det gör ont

Typ. Hade dessutom turen att få fortsätta gå i dessa höga klackar på stan. Eftersom jag inte hade ett par extra med mig! Men jag fick skjuts in till stan av underbara H och P! Gick en första julklappsinköpsvända med systrami! Åkte bussen hem till Cheese! Väl hemma tog jag en efterlängtad dusch. För vid det tillfället behövdes den varma duschen. För att dämpa sången. Dämpa den ilskna tån som började skrika så hemskt. Den är inte som alla andra tår. Den skriker så att den blir hes.

Lade mig på soffan efter middagen. En liten stund. När jag vaknade till så kände jag aerobicspasset på discogolvet hade efterlämnat träningsvärk i rygg, ben, armar samt knän… Så nu sjöng hela kroppen. Förutom knoppen. För den kändes fortfarande på topp!

Med en hel kör av sjungande kroppsdelar var det dags för sprutan. Alldeles allena var jag. Skulle jag fixa att ta sprutan själv? Det var extremt länge sen sist. Hade alltid haft någon bredvid mig som tryckt. Mitt i en chatt tvärtryckte jag till. Så var det fixat! Blev inte ens ett aj aj.

Men hur träningsvärken ska te sig i morgon…kan jag bara ana. Hur tån ska kunna komma i form för adventsfesten för att se lillsyrran som Lucia, kommer vi att få veta i morgon!

Så jag har ställt bort mina otroligt snygga stövlar…till nästa gång jag ska ut och dansa… 😉

Önskar er alla en underbar lördagkväll!

Kram Anna

2 thoughts on “Aj aj aj

  1. Hihi…hoppas dina fossingar mår bättre efter ett par dagars vilande. Roligt att du haft det så trevligt:)Livet är gött, eller hur?
    Ha en söndagkväll nu!
    Här har vi varit till skogs idag och sen har jag gjort kransar…som vanligt:)
    Kramar

  2. Ha ha !
    Ont ? Ja, men är man fin får man lida pin ! Ha ha !
    Du får tänka på att du hade det kul i alla fall.

    Hoppas du inte har för ont imorgon !

    kramiz

Kommentera

