Vill ställa upp

Jag är personen som vill ställa upp och hjälpa andra. Är en generös och vänlig själ. Önskar att alla ska må bra. Vet att det ibland inte finns ork. Men så fort energin återvänt så vill jag fixa allt i tillvaron.

Just nu är det precis tvärtom. Det är så många möten. Det är så mycket just nu. Vilket leder till att jag hamnar på andra sidan. Att vara den som ber om ursäkt. Den som hoppas att det finns en vänlig själ som kan ställa upp. Hjälpa till. Grrrr. Det är så frustrerande. Vill inte vara den svaga länken. Vill inte ställa till det alls.

Mitt i allt. Alla möten. Alla andra viktiga saker här i livet. Så får jag en kallelse till Norrlands Universitets Sjukhus. Den årliga kollen. För andra gången. Den första avbeställde jag. Via nätet. För det låg precis mitt i utvecklingssamtalstider som redan var inbokade. Om jag avbeställer denna så ska det till en ny remiss… Det kändes inte lockande.

Men vad händer då? Jo det är en dag där jag ska på en kort kurs… Sätta sig ner och fundera. Tur att det fanns en annan tid. En torsdag. Ringde R och bad honom hämta Klara till ridningen den veckan. Sen ska det ordnas och fixas så att det finns vikarie… För mycket just nu. Allt för mycket just nu. Det är tur att man jobbar med underbara kollegor…men hur länge orkar de med detta? När ska det lugna ner sig? När ska det bli normalt? Så att jag får ställa upp på dem. Så att jag kan vara den hjälpande handen.

Kram Anna

7 thoughts on “Vill ställa upp

  1. Snälla du, jag är också en sån som vill hjälpa, men ibland måste vi också bli den där svaga som andra får lov att hjälpa.

    Kram

  2. Jag är säker på att dina vänner vet hur mycket du vill och försöker, så du ska försöka ta bort det dåliga samvetet… En dag vänder det, men ta den hjälp du kan till dess… piggekramar! M

  3. Så vackra dikter du skrivit i tidigare inläggen.
    Ta hand om dig själv, DU själv är viktigast!
    Snart snart finns det post hos dig.
    Kramar om dig

  4. Åh, vad jag känner igen dina känslor…det är verkligen för mycket nu, av olika anledningar. Ibland är det just VI som behöver en hjälpande hand, även om man oftast är den som hjälper. Man får tillåta sig att vara liten…ibland. För att man måste.
    Ta hand om dig nu! =) KRAM och godnatt

  5. Tag hand om dig! Jag är säker på att du kan vara den hjälpande handen i bland, och ändå få kunna be om hjälp en annan dag!
    Kram och tack för att du alltid skriver peppande kommentarer till mina inlägg!

Kommentera

