Nöjd trots allt

Det har verkligen varit den längsta veckan. Ever. Så tung. Så frustrerande. Så jobbig.

Vi fick avsluta neverending week. Äntligen. Fick dessutom visa upp det supercleaned huset. De nya ägarna var nöjda. Hoppas att allt ska ordna sig. Hålla sig i ordning. Till på fredag. Det är då vi ska lämna nycklarna. Äntligen. Så nöjd. Så efterlängtat. Ta det sista steget.

Så jag är nöjd. Trots allt. Det blev lite ändrade planer. Barnen hamnade hos R redan i går. Så nu är vi inne i en nynormal vardag. Lite omstrukturering. För att det ska passa och bli bra för barnen. Nöjd trots allt. För visst ska man ställa upp på varandra. För visst kan man fixa det mesta när man pratar med varandra. För nån annan gång är det för mig det krisar. Att jag inte får ihop mitt pussel. Då vet jag att R ställer upp.

Har verkligen hört så många baddivorce historier. Hört så många separationer gone bad. Fått så många detmåstekrisanångångsåbrakandetbaraintefungera. Men jag vill att det ska fungera. Det vill även R. Visst har vi tjurat ihop. Visst har vi tyckt att den andra har fel. Men efter ett samtal så har vi förstått varandra. Inte fått viljan igenom. Förstått varandra. Kanske till och med kommit överrens om att inte vara överrens.

Så jag är nöjd. Trots allt. För i morgon är en ny dag. Att alltid starta om varje måndag. Det känns som om vi behöver en riktig bra vecka. Inför fredagens avslutning.

Så jag är nöjd. Trots allt.

Hur ser din familjesituation ut?

Kram Anna

5 thoughts on “Nöjd trots allt

  1. Min familjesituation är: två utflugna barn, två lite större barn som bor hos oss varannan vecka + en liten kille som jag har med min älskade sambo.
    Mitt X och jag har haft en hyfsad relation även om det varit tufft ibland, men den har blivit sämre och sämre tills i somras då den havererade totalt pga vissa saker. Just nu jobbar vi på att få den okej igen, det är svårt men det är för barnens skull.

    Man måste ju kunna föra en bra dialog, men det är inte alltid lätt.

    Kram

  2. Jag lever familjeliv med sambo och två barn. Livet är som livet är. Det går upp och ner. Försöker just nu komma igen efter några tuffa år på jobbet, jag börjar komma ut i ljuset i slutet av den så beryktade tunneln, och det avspeglar sig i familjen också. Livet är ganska bra med andra ord.

    Det man måste vara överens om vid en separation är viljan att ha ett gott samarbete kring barnen, och det verkar ju ni ha!

  3. Jag har det bra, just nu. Är oerhört lyckligt lottad som sprang på Johan i livet 🙂 Livet innan Johan är inte bara fina stunder men och andra sidan så uppskattar jag det jag har just nu så mycket mer!
    Jag tycker du/ni verkar ha fått till det så bra som det kanske går när man separerar och skiljer sig. Klart man är både arg och sur och tycker en massa saker.. det måste man ju oxå få! Huvudsaken att man kan lösa det till alla inblandades bästa i slutänden.
    Det var länge sen jag läste här men jag förstod att förra veckan var lite jobbig.. Hoppas att denna vecka blir bättre!

    Kram Ingela

  4. Oj, det är rätt bra för stunden. Men det är ju så, det går upp o ner. Konstig vore det nog annars.
    Jag tycker ni har en bra inställning till det här med skilsmässor och separationer. Man behöver inte vara överrens om allt, men man kan acceptera den andres tänk och val.

    Ha en fin vecka Anna!
    /Katti

  5. Numera är den alldeles utmärkt, tackar som frågar, men det har inte alltid varit så, har en tuff skilsmässa plus ett dåligt förhållande med en ett ännu värre uppbrott bakom mig, men numera är jag nöjd med livet och det mesta flyter på som det ska.

    Kram till dig och hoppas du får en lättare vecka nu.

Kommentera

