Hes men utan knorr

Sitter och väser med dottern hela kvällen. Försöker få till en riktig myskväll efter gårdagens matdrabbning. Vi myser. Vi trivs. Vi skrattar. Klara läser. Jag lyssnar. Vi spelar sällskapsspel. Vi mår gott. Efter en jobbig vecka med många tankar. En vecka på helspänn. En vecka med så många tårar att de tagit slut.

När jag efter en heldag på jobbet smyger mig hem till lägenheten. Känner att rösten blir tröttare och tröttare. Känner att det rosslar och retar lite i halsen. Peppar peppar. Håll nu alla tummar ni har. Håll tårna med. För jag önskar verkligen att min hals inte bryter ihop. Önskar att jag kan stiga upp i morgon. Kraxa lite. Hosta till. Sen köra på. Visst? För det är en vardag. Den rullar sakta på. Trots allt…

Kram Anna

Kommentera

