Gumman hon gnor

Likt en liten gumma har jag gnott. Likt en liten gumma har jag gnidit. Flyttstädning är sällan roligt. Flyttstädning är trots allt något som tillslut blir färdigt. För denna dag har jag känt tacksamhet åt min svärmor. Hon har städat. Hon har gnidit och gnott hela övervåningen. Så tacksam! Så glad! När jag kom till huset idag. Fann jag en lycka i att kunna koncentrera mig på köksdelen. Har dammsugat. Har svabbat. Torkat. Fick hjälp av R på eftermiddagen. Tacksam att han hann dit.

Tacksam blev jag även när min F svarade att hon skulle dyka upp i morgon. Då tar vi slutet. Slutet på flyttstädningen. För nu är det inte mycket kvar. Inte mycket kvar innan vi kan låsa och säga att vi är klara. Klara med huset. Klara med flytten. Klara med flyttstädningen. När vi den 20:de lämnar över nyckeln. Då är det dags att släppa taget om villan. Koncentrera mig på lägenheten. Då är det dags för inflyttningsfesten…

Men nu sitter jag med lite skrynkliga fingrar och väntar på att få hänga upp tvätt…för att vila på kvällen när gumman gnor en hel dag…det passar inte riktigt in i min värld!

Kram Anna

2 thoughts on “Gumman hon gnor

  1. Åh, vad du sliter vännen! Snart snart är det klart och tänk så skinande rent det kommer vara. Vad roligt det låter med fest:)!
    Nu sak vi äta en farsdags middag, mumsigt. Ha en skön kväll!
    Kramar till dig

Kommentera

