Idoldyrkan

Att känslor kan uppstå. På de mest speciella ställen. Det vet ni säkert bättre än jag. Att romantiska känslor kan genomsyra vardagen är en lyx som man ska bevara. Om man kan. Men det var ju det med känslor. Känslor och att prata. Att prata och dela med sig. För ibland kan det vara så mycket enklare att skriva. För då finns möjligheten att redigera. Ändra. Deleteknappen. Ångra och finjustera. Det är så svårt IRL. För det sagda ordet hänger kvar. Om det blir sagt.

Det är där svårigheten finns hos mig. För hur ska jag formulera mig i verbalt forum. För att du ska förstå. Hur ska jag få till alla de fina orden. För att du ska känna igen dig i min värld. Hur ska jag någonsin våga visa mitt sanna jag. För att du ska kunna se hela mig.

Det är det som gör det så enkelt. Med en idoldyrkan. En ouppnåelig kärlek. En känsla som aldrig kommer att kunna bli besvarad. Eftersom den aldrig kommer att bli uttalad. Den är helt underbar. För idolen kommer aldrig att svika. Kommer aldrig att såra. Kommer aldrig att vända mig ryggen. Kommer aldrig heller för nära. För nära mig. Mitt sanna jag. Mina outtalade ord finns bevarade. Men kvar finns längtan. Efter en efterlängtad närhet, med många suckar och trånande blickar. En kärlek som inte finns bland oss dödliga… Det känns tryggt. Det känns säkert. Så jag håller mig till idoldyrkan. En säkert ouppnåelig kärlek.

Kram Anna

One thought on “Idoldyrkan

  1. Idoldyrkan är på nåt sätt en kravlös kärlek. Behändig ibland. Men bristen på närhet kan också lämna en tomhet. En saknad efter verklighet.
    Åtminstone jag är sån som längtar efter det jag inte har. Bara för att liksom. Nä nu blev det svammel.

    Kram

Kommentera

