En låååång helg

Bzzz har det surrat i kroppen. Först var det vaccination inför den enorma pandemin av nöffnöffsjukan. Med en MSdiagnos ingår man i en riskgrupp. Själv fick jag som den 53:dje person i Byske ett stick i armen och sen en uppmaning att återvända för ett andra stick…senare…om några veckor.

Kände igen symptomen. Biverkningarna på kvällen. Det surrade lite i musklerna. Det betyder att jag kände av lite flunsavärk i musklerna. Bara lite dovt. Kände att armen kommer nog att börja göra riktigt ont. När jag vaknade på fredagen så ringde jag min syster och shoppade bort en eventuell känsla av flunsa. Den uppstod dock lite svagt på kvällen. Tog faktiskt en värktablett för att slippa frossan och värken.

På lördagen så var det dags för Avonex. Fick ett stick lite tidigare än vanligt. Blev påmind om varför jag tar den innan jag ska sova… För biverkningarna surrade vid tiotiden så att en ibumetin passade otroligt bra innan jag gick och lade mig. För då hade värken eskalerat och frossan slog till vid elva… Då kröp jag ner under täcket och slöt mina trötta ögon!

Vaknade på söndagen. Kände inte ens efter. Gick direkt och svalde glaset med vatten tillsammans med min vän Ibumetin. Så söndagen fungerade jag till hundra!

Men i bzzzandets helg har vi varit hypereffektiva. Har hunnit städa ut otroligt mycket ur huset. Börjat att städa, samt tömt det mesta från garaget. Sålt en hel del på Blocket och umgåtts med härliga vänner! 😀 För ett bzzzande ska inte kunna stoppa mig! Varken nöffnöffvaccinering eller Avonexandet. Mitt liv fortsätter trots lite lidande! Jag är ju ingen man eller hur! Hahaha! 😉

Så jag känner mig otroligt nöjd över helgen! Jag känner mig så stolt över allt och alla!

Kram Anna

2 thoughts on “En låååång helg

Kommentera

