Andas!

Wow! Sitter i soffan. Äter frukost och dricker en koppkaffe. Andas. Njuter innan jag är i gång. Det har varit en intensiv period. Den fortsätter lika intensivt i minst två veckor till.

Mmm utvecklingssamtalstider. Bittersweet. För visst är det mycket att förbereda. Visst är det mycket att analysera. Visst är det mycket att hinna se, beröra och dokumentera inför dessa möten. Speciellt nu med de skriftliga omdömena. För att sedan få en två veckorsperiod med många möten.

Sen återgår vi till en mer normal vardag…

Det var jobbet det. Huset då? Huset? Hur går det? Jo det går bra. Idag ska det sista tömmas i huset. Flyttstädningen ska påbörjas denna dag. Garaget ska fortsätta på sin stig att bli tömd på verktyg. Snart. Snart är allt färdigt för nyckelöverlämning till de nya ägarna. På g.

Så nu sitter jag och andas. För att jag har fullt upp. Både hemma och på jobbet. Så nu passar jag på att andas. För denna torsdag är jag ledig. Torsdag, fredag, lördag och söndag ledig. Från jobbet. Nästan. För på måndag börjar utvecklingssamtalen och de ska förberedas. Av både mig och eleverna med hjälp av föräldrarna. Göra utvärderingar och framförallt; se framåt.

Denna helg torkar och dammsuger, gnider och gnor, lyfter och bär. Någon som är sugen att joina?

Men en liten stund ska jag bara sitta och andas…

Kram Anna

4 thoughts on “Andas!

  1. Känner igen de blandade känslorna inför utvecklingssamtal. Men hur mysigt är det inte att få sitta och rå barnen en stund – en alldels egen stund. Ser fram emot lite vanliga veckor nu eftersom samtalen är gjorda…

    Vila nu lite oxå//Kram

  2. Så klart jag håller tummarna för dig! Då har vi fullt upp både två, brukar ju gå hand i hand:) Är oxå ledig to och fre. Fest på lördag med massor av folk, mat ska lagas, städas…osv… Ska bli kul!
    Ta det lite lugnt i helgen också. Lova det!
    Kramar messan

Kommentera

