Mycket ogjort…

Det blev inte mycket gjort denna helg. Jag vet att det viktigaste är att vila och ta det lugnt…Men när man vaknar på morgonen och känner sig pigg som en mört. Sätter sig upp kl sju och ruskar på huvudet. Nej detta duger inte! Väljer att stiga upp. Koka kaffe och försöka städa lite och förbereda sig för en hemma dag på måndag. För trots att det känns så mycket bättre. Är det inte riktigt hundra. Det tar lite tid. Att komma tillbaka. Men inom mig säger hela min existens att jag inte har svininfluensan. Det är jag för pigg för. Men jag har lovat övre makter att följa de visas ord. Att invänta måndagens provsvar. För att vara extra försiktig… Att äta medicinen som är utskriven och uthämtad. Har lovat. Kommer hålla. Lovar er det!

Så tänker jag på vad jag skulle ha gjort i helgen. Tänker på allt som ligger ogjort i huset. Tänker på alla skriftliga omdömen som jag inte har hunnit göra. Tänker på att jag har barnen i veckan och då ligger mitt fokus där. För barnen har kommit. Barnen finns i sina sängar. De fina. De underbara. De älskade.

Räknar upp, skriver lappar, försöker minnas. Allt som ska göras. När jag är tillbaka. När all orka har återvänt. Till tusen. För visst finns det saker som bör göras. Det finns saker som ska göras. Det finns saker som eventuellt kan undvikas för att få livet att rulla på med mindre stress. Till exempel att undvika att sitta och tänka på allt en söndag kväll. 😀

Önskar er alla en underbar kväll!

Kram Anna

3 thoughts on “Mycket ogjort…

  1. Tänk inte så mycket på allt som måste göras. Det blir säkert gjort ändå.
    Hoppas du får en bra vecka, med lagom balans av allting.

    Kram

  2. Så bra att du känner dig bättre, men även om man håller sig fysiskt lugn kan det vara svårt att stilla tankarna på allt man borde ha gjort och allt som borde göras. Hoppas att allt löser sig på bästa sätt.
    Hälsar Speja som inte heller gjort vad hon skulle igår

  3. Skönt att höra att du börjar må bättre vännen! Får du ditt svar idag? Vila och ta det lugnt så du blir frisk snart igen!
    Jag tänker på dig!Var rädd om dig min vän!
    Skickar många krya på dig kramar

Kommentera

