Provväntan

Kom hem med frossa, feber, muskelvärk, ryggvärk och inte att förglömma HUVUDVÄRK!

Ringde sjukvårdsrådgivningen och fick beskedet att med mina flunsa symptom och MS skulle jag kontakta sjukvården. Så jag var tvungen att ringa dotra och säga att mamma inte kunde komma och hjälpa pappa och henne med hennes kalas.

Till akuten for jag. På två timmar hade jag lämnat blodprov, träffat läkaren som konstaterade att med tanke på att jag tar Avonex samt mina symptom så var svininfluensan ett alternativ… för att sedan lämna ett nässlemhinneprov. Där förvarnade jag henne att jag skulle kanske skulle sparkas…Usch vad otroligt äckligt det var… Men jag sparkade henne inte. Fick recept och hann hämta ut det innan kl 19 när apoteket stängde.

Sitter nu med ibumetin i kroppen. Ryggen vill verkligen inte vara med mig idag. Huvudvärken verkar inte vilja släppa trots värktabletten… Men febern är nere och därför slipper jag frossan…än så länge…

Blev uppmanad att ta kontakt med neurologjouren som sade åt mig att invänta med bromsen tills jag blir frisk…

Så då är det bara att invänta provsvaret. Det kommer på måndag. Så får vi se om knorren är en illusion eller…

Kram Anna

7 thoughts on “Provväntan

  1. Nöffnöff, krya på dig!
    Hälsa din syrra att jag valde en sovmorogn framför dejt på badhuset… Kanske fick hon dejta min man istället.
    Ha det så bra som det går i väntans tider,
    kram L

  2. Nämen vad säger du… Hoppas inte det är svininfluensan. Jag som varit sjuk hela veckan men jag ringde aldrig och kollade. Kanske lika bra det:).
    Mina symtom var som dina. Har dock lyckats arbeta med kroppen full av Panodil och lite till. Har blivit hemskickad av mina kollegor lite då och då:)
    Krya på dig vännen!
    Kramar i massor

Kommentera

