Skrot och minnen

Har lastat och lyft. Har sorterat och slängt. En hel del idag. Att man kan samla så mycket i förråd och i lådor. Trots att man har städat och slängt undan varje vår. VARJE vår. Nu när det ska tömmas så står man där. Vid vägskälet. Ska man behålla. Behöver man det. Var ska det förvaras. För när man går från ett stort hus till en tvåa så inser man. Det är bara att välja. För allt finns inte plats för. Alla saker man har samlat på sig. Det är nu nerpackat. Allt som inte behövs i vardagen. Minnen och skrot om vart annat. De sakerna som är mina ligger nu antingen i förrådet två våningar ner eller i en släpvagn på väg mot miljöstationen. Det är dock bara dagens ranson. Men dagens ranson var rejält tilltaget. Så pass mycket att man börjar ana slutet på hela flyttlasset.

Känner mig riktigt nöjd över dagen. Trots att jag vaknade med en rasp fastmonterad i halsen. Tack och lov har ingen knorr växt ut där bak än…

Hoppas ni känner er fräschare i halsen än vad jag gör just nu!

Kram Anna

5 thoughts on “Skrot och minnen

  1. Det brukar slita hårt i själen på en samlare som jag när jag måste rensa men det är fantastiskt vad mycket ”lättare” (och törs jag säga lyckligare) jag känner mig efteråt! Och då bestämmer jag mig för att jag inte ska ha så mycket grejer. Bara köpa det jag absolut vill ha och inte spara det som ”kan vara bra att ha nångång”! Jag jobbar på det…..

  2. Det är så skönt att rensa ut. Känns som allt blir så mycket lättare efteråt.Rensat ut en massa kläder som jag skickar vidare till en second hand affär.
    Var på hockey förra helgen och visst är det spännande!
    Hoppas du mår bra idag! Inga knorrar vi vi inte ha:)
    kramar

  3. Jag rensar ju varje vecka. Men sen står det ju ett tag innan det hamnar på tippen…Hoppas du har det bra i nya lyan och vilket underbart kärleksbrev/önskelista dottern skrivit! Här har barnen legat i feber och ont i halsen, men man vet ju aldrig om det varit en knorr där bak! Kramar på dig!

  4. Jag försöker också att rensa lite då och då och försöker varje gång jag sätter igång intala mig själv varje gång att bara spara det som jag verkligen använder eller kommer att använda.
    Men det är jäkligt svårt. Ha ha !

    Hoppas att halsen känns bättre imorgon.

    Kramiz

  5. Oj, vad bra ni har varit som har rensat varje år! Jag har jättesvårt för att sådant där. Tittar och minns och det tar en förskräcklig tid…
    Skönt att du kommit så långt med fixandet!
    Och hoppas att halsen snart känns bättre!
    Kram

Kommentera

