Ta hand om dig

Ta hand om dig. Du måste få vara i första rummet. För tar du inte hand om dig så försummar du de dina. De närmaste. Dina kära. Att sätta sig själv i första rummet är så svårt när man alltid har sett till att vara sist. Sist i prioriteringen. Att då putsa och gno på den lilla egosidan som fanns. Allra längst inne. Undan skuffad och bortglömd. Att då lyfta upp det lilla egot. Att visa hela världen att det lilla egot faktiskt finns. Att våga lyfta upp armarna. Sträcka dem allra högst upp. Så att riktigt varje person ska ha möjlighet att beskåda. Egot. Det lite tuffsiga. Det lite skabbiga. Egot. Det är spännande. Det är lite skräckinjagande.

Det är då man behöver en personlig coach. Det är då man behöver sina vänner. För annars vacklar min svaga sida. Den lutar så att jag tappar den lilla. Lilla egot. Så jag tackar min personliga coach. Jag tackar de som håller mig under armarna när jag vacklar. Jag tackar de som hejar på mig i sina lugna vrår.

Men glöm inte att ta hand om dig. Stryk ditt lilla ego medhårs någon gång då och då. För att man inte ska glömma bort den. Så att egot inte ska se så skrynklig ut. Så patetisk. Ta hand om dig. Så tar du hand om de dina på samma gång.

När tog du hand om ditt ego sist?

Kram Anna

8 thoughts on “Ta hand om dig

  1. Så himla bra skrivet! Och så vacker blogg du har här! Tyvärr så är mitt lilla ego ofta försvunnet, men jag jobbar på det var eviga dag.

    Hoppas du har en fin onsdag!

  2. Mitt ego kommer oftast fram i samband med mitt pysslande! Det gör jag bara för att jag mår så himla bra av det. Jag försöker att alltid, varenda dag, göra något som jag gillar och tycker om. Inte fastna i en massa måsten och fixa åt andra. Man har bara ett liv, så man kan inte ägna det åt att leva åt andra!

  3. Mitt ego kommer fram mer och mer. Precis som jag önskar att ditt också gör. Det är viktigt att pyssla om sig själv. Vacker dikt i inlägget innan.
    Mmm, det är fullt upp just nu..mycket roligt:)
    Kramar om dig

  4. Mitt lilla ego har börjat göra tappra försök att krypa fram och börja ta plats MEN då sitter den elaka Jante på ena axeln och är besvärlig. Jag hejar på ego så gott jag kan. Hon kommer att segra en dag….snart!

    Jag hejar på ditt lilla ego också, hoppas att hon växer sig stark! Heja, Heja!!!

  5. Vad härligt att du är tillbaka!

    Jodå visst tar jag hand om mig och gör saker som JAG vill. Men även om jag tränar, går ut med kompisar eller shoppar en dag så minskar ju inte stressen även om välmåendet i övrigt ökar. Därför är det jag MEST av allt önskar att göra INGENTING (förutom sova läsa äta) och den drömmen kommer inte gå i uppfyllelse på lääänge ännu.
    Kram

  6. Faktum är att det där är något jag tämker på mer och mer, och blir bättre och bättre på… men vi behöver absolut en påminnelse… kramiz

  7. Jag levde för andra för många år sedan. Jag mådde inte alls bra då, för jag var arg å less mest hela tiden. Varför!?? Jo, för att JAG aldrig fick tid för mig själv å göra det jag gillade… Till slut fick jag nog. Så sen några år tillbaka så är jag mycke duktigare på att ta hand om mig själv. Nu så prioriterar jag tex träning. Jag bokar x antal pass i veckan å då är det bara ”superviktiga” saker som får komma imellan. Men sen är det kanske lättare att prioritera sig själv när man inte har barn som kräver sitt hela tiden!?? 😉
    Du har så rätt, det är viktigt att ta hand om sig själv!! 😉
    Kramen, Maria

  8. så otroligt vackert och sant du skriver,
    Jag har en förmåga att glömma bort mej själv å alltid se till att andra mår bra,
    kram

Kommentera

