Frihet för fingrarna

Befrielse. Att känna fingrarna röra sig över tangentbordet. Återigen. Sitter i min soffa och hör smattret. Det ack så välbekanta smattret när fingertopparna trycker ner tangent på tangent. Ingen förstår nog hur härligt det är att sitta i sin soffa och känna pekfingrarna sjunga om självständighet. Långfingrarna viskar att den nya suveräniteten i den gamla vanan är helt underbar. Ringfingrarna vrålar om ett självstyre för den härlighet som kommer finnas varje kväll. Medan lillfingrarna vilar tillbaka och bara låter frigjordheten vibrera lite lätt. För att de vet att alla kommer att må bra efter en kort sejour här inne hos Skrivanne. Bakom den fina fasaden. Här på baksidan får alla fingrarna sitt. Även tummarna finns med. De stabila och säkra. De trycker till. De finns där utan att väsnas. För styrkan besitter de.

Frihet för fingrarna. Att återigen få skriva och bara flyta över de numer nötta tangenterna. För visst är det helt underbart att återigen få sitta och bara finnas till. Att sitta och fundera en stund innan bloggvisiten ute i cyberspace börjar!

I´m back! Så skönt att vara här!

Hur är det med dig idag?

Kram Anna

13 thoughts on “Frihet för fingrarna

  1. Härligt att du är tillbaka igen min vän!!!! Jag vet just nu inte vart jag hör hemma:)

    Min dag har varit perfekt! Helt perfekt.Kan liksom inte bli bättre.
    Hoppas din dag varit lika bra!
    Kramar till dig

  2. Kul att du e tillbax!
    Ang sociogrammet så måste jag erkänna att jag till en början hade noll koll, men blev upplyst av maken! Så kan det gå i den här stan.
    Stor kram från en som i afton har jorden huvudvärk, men dock inte tid att vara sjuk..

  3. Skönt att du får vara tillbaka! När man vänjer sig vid att skriva så känns det vädigt tomt när man inte får göra det längre…
    Här kom det snöblandat regn igår, hu! Idag cyklade jag hem med iskall motvind… det börjar bli höst!

  4. Tänk att man kan längta så efter att få vara uppkopplad. Funderar många gånger på hur det var förut, innan internet fanns i varje stuga. Visst, det kankse låter lite gammeldags, men ändå liksom.
    Härligt att du är tillbaks i vilket fall!

  5. Härlig känsla det där!! Här är det trött. Känner att jag blir så trött när det är grått å trist väder ute. Skönt att det är dax att sova snart. 😉
    Kramen, Maria

  6. vad roligt för dig! hoppas det kommer några fina dikter i veckan!
    väntar med spänning….
    Kram

Kommentera

