Helg

Har hamnat i soffan. Ska ut en sväng och promenera. Men det är skönt att hamna i soffan ett tag. Speciellt på fredagkvällen. Sitta och begrunda veckan som blåst förbi. De dagarna som bara rusar hinner man ju knappt analysera. Så det är skönt att veta att man har helgen kvar. Hela helgen ska avnjutas. Hela helgen ska friden ligga i min lägenhet. Frid i sinnet. Nervositeten har lagt sig. Spänningen har löst sig. Att vara nöjd efter en sådan här vecka måste man få unna sig.

Nu har vi passerat tre veckor av terminen. Nu har rutinerna börjat att sitta. Älskar mitt jobb. Vissa dagar njuter man hela dagen. Vissa dagar njuter man en stund. Nu gäller det att analysera. Minnas alla de fina stunderna i veckan. Känna att det finns mycket man är nöjd över. Lagra dessa stunder. Till en dag när stunden försvinner lite för fort. Den stunden att njuta.

Efter en promenad kommer jag hamna i soffan återigen. Denna gång till Idol. Missade det första. Ett föräldramöte som vi anordnat stod på listan. Mötet var trevligt och avslappnat. Det var mindre avslappnat i programmet. Att man kan vara så nervös. Jag är sällan supernervös när jag ska sjunga. Men inför en kamera skulle säkert även jag bli ett nervöst knippe nerver… 😉

Jag satt och längtade efter ett internet. Snart ska jag skaffa mig ett internet. Längtar att sitta och kika in hos er. Hinner inte det på den lilla stund jag besöker huset. Där är bredbandet. Där finns datorn. Hemma finner jag mig själv. Hemma finns jobb och läsa böcker. Ja televisionsapparaten står på ibland oxå. Där finner jag ett annorlunda lugn. Men dagen jag får tillbaka ett internet återvänder jag även till er. Längtar och väntar…

Nu ska här promeneras. Här ska det snart njutas av hög (?) musikalisk underhållning!

Vad tycker du om Idol egentligen?

Kram Anna

6 thoughts on “Helg

  1. Jag är väl den enda i världen som inte ser på Idol! Har aldrig fattat grejern med det programmet måste jag säga.. 😉 Trist att du inte har något nät, man blir lätt beroende av att kunna koppla upp sig och låta fingrarna dansa.. 🙂

  2. Hejsan på dig! Jag älskar idol! Undrar bara vad en del gör där. De mest pinsamma är nog de som går bara vill synas i tv… tycker synd om de som begriper vad programmet söker… Älskar dem som har talang och gör så man får gåshud… Hoppas du har det bra! Kram från grannbyn! Skaffa dator nu!!!!

  3. Ja, du. Jag förvånas ständigt över människors dåliga ”självinsikt”!!! Kan man på allvar gå på uttagningen å säga att man är duktig på att sjunga åsså va helt tondöv!??? Ja, tydligen. För det är ju inte bara en per program… Jag ser det om jag är hemma å kommer ihåg det annars så lider jag inte om jag missar det.
    Låter som du har en mysig helg planerad!! 😉
    Kramen, Maria

  4. Ja, vad tycker man egentligen.. Det är ju underhållning 🙂 Förr var jag emot dom första veckorna av uttagningar och bärjade oftast titta en bit in på säsongen. Jag gillade inte den här ”mobbingen” som var men nu tycker jag att det blivit bättre och dom som ställer upp vet ju vad som väntar..

    Önskar dig en skön promenad och en skön avslappnad helg!
    Kram

Kommentera

