Vinna eller försvinna?

Sitter och laddar! Laddar för årets viktigaste match! Vi pratar fotboll. Vi snackar laganda och prestationskrav… Not!

Det är avslutning på dotterns fotbollssäsong. Det är mammamatch med obligatorisk närvaro…för alla mammorna! Det är trevligt. Det är spännande! För både barn och mammor. Solen skiner! Hoppas att det fortsätter så! Under hela veckan!

Min start på läsåret har varit underbart! Det har varit fullt upp! Det har varit som en vanlig start med en krydda av att det är åk 1.

Åk 1 är mycket speciell. Alltid! Det är riktigt höga förväntningar. Det är inte bara från barnens sida. Det är från de vuxnas sida oxå. Både föräldrar och från min sida. Jag vill ju att alla ska må bra. Jag vill ju att alla ska känna sig välkomna. Både barn och vuxen. Den första kontakten. Den allra första stunden på ett långt samarbete.

Åk 1 är mycket speciell. Det är rutiner som ska grundläggas. Det är material som ska förberedas. Det är beteenden som ska förstärkas. Det är så mycket. I början. Det är så mycket som jag vill.

Vi har nu bara startat. Vi har bara börjat att nosa på vår stig. Den stig som vi ska följa under ett läsår. Den stigen ska vi dessutom försöka göra bredare. Försöka förbättra. Jag lutar mig sällan bak och är nöjd. Det finns alltid något man kan göra ännu bättre. Samtidigt som jag försöker lyfta de som verkligen försöker och gör sitt bästa!

Så nu har jag beslutat mig för att vinna. För att försvinna helt kommer jag nog aldrig att göra. Trots att tiden rusar iväg ibland. Trots att livet behöver en styrman emellanåt.

Så Klara passa dig. Nu kommer mamma med en ny inställning till livet! Mamma ska vinna matchen! 😉

Kram Anna

11 thoughts on “Vinna eller försvinna?

  1. Är nyfiken på resultatet, som du kanske har hört av Klara så hejar jag ju inte på dig – bara lite 🙂 Håller tummarna för ”mina” små… Kram på dig…

  2. Låter som du har en härlig inställning!! 😉 Gillar den skarpt!
    Hoppas det gick bra på matchen å att läsåret fortsätter i samma fina stämning. 😉
    Kramen, Maria

Lämna en kommentar