Hetta

Flämtande försöker jag få hjärncellerna att fungera till hundraprocent. För visst går jag ner i varv. Jag fungerar bara till 80%. När det är så här varmt. Nu. Klockan 14. Är det 25,5 grader i skuggan på vår gård. Det brisar lite lätt. Ute. För jag håller mig inne en stund. Efter jag varit ute och kikat på lite veteranfotboll. Ätit hamburgare och glass. Nu är det vatten, kaffe och lite vila. Så att huvudet börjar att fungera igen. Till hundra procent.

Men jag vet hur det blir. Jag ligger och vilar. Så börjar tankarna surra. Planeringskalendern i huvudet börjar att bläddra. Vad ska ske sista veckan? Vad ska jag hinna göra? Vad är missat? Vad vill familjen göra?

Hmmm ser inte det ut som om jag skulle ha dammsugit lite? Oj vad stökigt det var i hallen! Sitter inte den tavlan lite snett? Vad gör alla kläderna i soffan? Vem skulle ha burit upp grejorna i trappan? Glöm inte att marinera köttet till middagen!

För att sen ruska om sig själv och vakna till liv. Det blir nog en eller annan dusch en dag som denna…

Hur ser vädret ut hos dig idag?

Kram Anna

8 thoughts on “Hetta

  1. Oj, vad man känner igen sig i det du skriver. Vi gjorde precis samma sak i går morse. Tog fram penna och papper för att sortera alla måsten innan jobb och skola börjar om.
    Ha en underbar dag!
    Kram Annah

  2. Vädret är varmt varmt varmt varmt så in i bänken. Jag förgås nästan i denna stekande hetta. Beachen ropar mitt namn, men allra helst skulle jag vilja ta ett svalkande dopp i badkaret som inte finns…

  3. Samma underbara väder här. Har tillbringat hela helgen på badstranden. Härligt! Men nu gråter jag inte om det blir lite sämre väder i veckan. Trist att jobba annars. Dessutom samlas damråttorna inne och snart är de tillräckligt många för att börja anfalla…

    Kram

  4. Det har varit HELT UNDERBART! Strålande sol & 25+ i skuggan. 🙂 Trist är bara att man är såååå förkyld; hosta & tät i näsan att man inte riktigt fullt ut kan njuta av det underbara vädret…
    Nu taggar vi för att bli bättre + att det fina vädret håller i sig!
    Kram & trevlig lördag!

  5. Gissa om jag känner igen den situationen… man lägger sig ner i solstolen.. slappnar av och börjar tänka på allt som man egentligen borde göra, skickade jag den där annonsen på jobbet rätt, hur går det med den och den och den grejen på jobbet, just ja, jag skulle ju göra potatisgratäng… det slutar med att det faktiskt är lugnare att gå och göra saker istället…
    Pust, varmt här med.. var på utomhusloppis och det känns otroligt att jag inte fick solsting där…

  6. För varmt, man vet inte vad man ska ta sig till riktigt!! Jag är inne…

    De är inte bara söta träskorna utan sköna också!

    ~Livet i byn

Kommentera

