Premiärdopp…havsversionen!

Jag utförde sjöpremiären för några dagar sen.  Då simmade jag flera meter i det svalkande vattnet. Härligt när tempen stiger lite mer än normalt.

Sprang och hoppade från bryggan och körde dopp nummer två i sjön här i byn. Det var för någon kväll sen.

Idag var det dags för premiärdopp…havsversionen. Det är mycket jobbigare. För det är långgrunt. Man går och går och kommer aldrig längre än till knäna… Nej nu överdrev jag lite. Det var ganska hög vattennivå. Det brisade. Vågorna mötte mig fort. Det var bara att dra in magen och tvinga sig ut en bit till. Med barnen i varsin hand så tågade jag ut. Måste bekänna att det svalkade mer än jag önskade. Men har man lovat så har man lovat.

Doppade mig gjorde jag tre gånger. Busade lite med barnen ett tag. Sen tog jag mig upp på stranden. Efter jag kastat längtande blickar upp mot brassestolen som låg och solade en bit bort.

Tack vare den avkylande brisen så klarade jag av att ligga och sola en stund. Eller någon timme faktiskt. Skönt och avslappnande! Speciellt med tanke på att det är så pass sällan vi faktiskt spenderar flera timmar på en strand…sandstrand menar jag då…

Önskar dig en skön kväll!

Kram Anna

5 thoughts on “Premiärdopp…havsversionen!

Kommentera

