Semesterkulan

När semestern började så låg jag på en mycket behaglig vikt. Ni som läst ett tag vet att jag har försökt tänka på vad jag ätit. Utan att göra några speciella dieter. Utan att ta bort allt gott. Bara ta bort den extra portionen. Varit nöjd efter jag ätit och försökt äta allsidigt. Det resluterade i minus 11 kilo. Från förra hösten.

Då tog jag semester. Då valde jag att det var okej att äta en andra portion. Nu börjar jag skönja en liten semesterkula. Då njuter jag. Både av maten och av den kommande utmaningen. Att när semester när över börja bearbeta bort den. Genom att vara ute och gå. Genom att försöka nöja mig med den första portionen. En kommande utmaning. Där är jag inte ännu. Än så är det semester.

Dock har jag varit ute på promenad idag. Det är skönt! För trots att molnen hänger längre och längre ner. Så var det skönt att vara ute innan kvällssoffsäckstilen intagit sig. Det kändes så härligt att ta fram stavarna som stått längst in i garderoben hela sommaren. Ta fram och damma av dem lite. Svänga dem lite extra på promenaden. Känner i nacken att det kommer bli lite träningsvärk i morgon. Men en sådan värk välkomnar man! I alla fall jag!

Nu ska här underhållas lite semesterkula! 4 jordgubbar från vårt land och sen en hel del från min fars jordgubbsland. Tillsammans med grädde. Äkta norrländsk vispgrädde. Visst är det livet?

Kram Anna

6 thoughts on “Semesterkulan

  1. Ja, absolut, det är livet! Och jag önskar verkligen att det gick att äta hur mycket som helst utan att det syntes. Fast haha, visst kan man istället välja att se det som en kommande utmaning. Jag älskar din positiva inställning!

  2. Njut vännen! Så gott med gubbar och grädde…mumsfilibabba:)Magen försvinner i höst!

    Det är så roligt med alla barnkommentarer, dom får mig att bara le!
    Ha en skön kväll!
    Kram

Kommentera

