Godare morgon ;)

Att vi har trevliga mornar. Det skrev jag för några inlägg sen. Att barnen myser innan de stiger upp. Det tycker jag är helt underbart. Denna morgon smög sig dottern upp i sängen. Hon frågade om hon fick massera mig. Jag är inte lite villig att ställa upp på hennes upptåg. Speciellt när det handlar om att modern ska få massage.

K: Mamma! Du är nu välkommen in till bagaren. Vad vill du ha?
A: Jag önskar mig en pizza!
K: Ja! Jag är en pizzabagare. Vad vill du ha för pizza?
A: Börja med degen.

Så börjar hon att knåda mig. Hon försöker göra den rund och fin.

K: Så här brukar Buffy göra.

Jag ligger och ler. För det är inte alla som känner en riktig pizzabagare och vet hur han brukar göra.

K: Så kommer tomatsåsen. Sen är det skinka. Vad vill du ha mer?
A: Jag vill ha champinjoner.

Då tar hon fram en pappersrulle och sliter några bitar och tufsar till dem. Lägger upp dem på pizzan = min rygg.

K: Sen är det ost och svisch in i ugnen! Nu är det din tur att vara pizzabagare och jag ska vara pizza!

Då är det bara att inse att det är slut med massagen denna morgon och börja massera! 😀

Kram Anna

7 thoughts on “Godare morgon ;)

  1. underbara ungar vilken fantasi de har,
    hoppas du haft en bättre dag än vi för jisses va det har regnat här,

  2. Så avvis jag blir på fläktandet…här står luften stilla. Det är kvavt och nu hänger regnet i luften. Tror jag ska se en film och läsa lite.
    Ha det skönt nu!
    Kramar

  3. Hihi, vilken härlig och annorlunda massage! Hoppas du slapp ugnen;)
    Vad skönt att bara vara och göra det man vill. Jag ska ha något liknande idag tänkte jag, inga måsten. Vi har lite molnigt väder här hos oss så det passar bra. Vad har ni för väder hos er?
    Tack, gulliga du för omtanken!
    Stor kram messan

  4. hihi, vilken fanbtasi de har…gissar att det var svårt att provsmaka? Bokstäverna var jättefina…. kramiz M

Kommentera

