God morgon!

Att vakna av en liten tjej smyger sig in i sovrummet. Sökandes efter en bok. En högläsningsbok. Jag sätter mig upp lite. För att undersöka. Vad är klockan? Halv åtta en semestermorgon. Jag försöker förklara att jag kan läsa klockan åtta. Hon lägger sig ner. Nöjd med svaret. Jag somnar om. En god morgon.

När klockan slagit åtta är det bara inse. Inse att det är dags att vakna. Har man lovat att läsa klockan åtta. Är det åtta som gäller. Tro inget annat. Men så samlas hela familjen. Vi skrattar åt dotterns mumlande kvällen före. Vi skrattar åt min dröm som innehåller sadistiska inslag med en varulvsliknande pappas rygg. Vi skrattar åt mina nya sovstilar. Vi myser och läser ur hennes bok. Vi njuter.

Då beslutar barnen sig för att ge modern i huset en spabehandling. Sonen masserar ryggen. Dottern fixar dagens trollfrisyr. Underbart och skönt! Det är verkligen vad man kan kalla en god morgon. En god morgon med skratt, mys och läsning. I kombination med en liten spabehandling!

DSC_0001 DSC_0003

Hur ser en god morgon ut hos dig?

Kram Anna

15 thoughts on “God morgon!

  1. Läser ikapp mig lite och kan ju inte motstå att kommentera här .. jag skrev ju just idag om min godaste morgon! Underbart ..
    (och så måste jag också skriva – vad snygg du är! jag blev såå avundsjuk på ditt fina hår)

  2. VIlken ära att få en behandling av världens bästa spa, barnens spa, jag ska se om jag kan bok ain en tid där i morgonbitti!

  3. mmm vilken härlig morgon å vilket bra resultat jättefint:O)
    en härlig morgon för mej är att sova till 9 å sen äta frukost med Nellie:O)
    hon väcker mej oftast vid 7!

  4. Jag är tillbaka igen!
    Har haft det underbart! Så fina bilder!Cool frilla:) Ditt hår växer som gräs!
    Kramisar messan

  5. Vilken underbar morgon du verkar ha haft! Gillar frisyren skarp!

    En god morgon för mej kan se väldigt olika ut beroende på dagsformen, men en frukost tillsammans med familjen ute i trädgården eller mina tidiga morgonpromenader innan alla har vaknat är nog de två favoriter jag gillar bäst, men varianterna kan vara många på hur en god morgon ser ut för mej.

    Nej, nu väntar en snabblunch på jobbet.

    Ha det soligt och glatt (i regnet)
    Kram Annah

  6. Å, vilken härlig morgon ni haft å den frisyen gillas!! 😉
    En god morgon hos mig är att vakna av mig själv å få ligga å läsa en stund, gärna liggandes på spikmattan… Åsså att sambon går upp å gör frukost under tiden jag läser. 😉 Det händer faktiskt emellanåt. 😉
    Kramen, Maria

  7. För mig innebär en fin morogn att ha familjen samlad vid frukostbordet, för det händer inte så ofta längre… Eller en sån morogn då man får frukost på sängen, hihi… kramix M

  8. Oj, du har det bra du 😉
    Här ska det vara frissyrtävling på hästarna i morgon. Gissar på att de kommer att vara ungefär samma stuk som den du fick idag…

  9. Vilken fantastiskt mysig morgon! Skönt med massage och frisyrande, måste nog muta mina barn imorgon med något 🙂
    Många kramar till dig!

  10. wow 🙂 Att få vakna till spabehandlingar av små barnhänder, mysigt!

    En god morgon är en morgon då solen skiner och det är varmt ute. Kaffet och mackan intas ute och jag har morgontidningen intill. En god morgon är en morgon med minimalt med värk….fast tyvärr är morgonen inte min bästa tidpunkt ur den synpunkten men annars gillar jag morgonen. Då ligger hela dagen framför 🙂

    Kram och godkväll

  11. Vilken härlig morgon och du blev ju riktigt snygg i håret 😉
    En härlig morgon här är att man får sova längre än till 05.00… Sen gå upp och mysa med man och barn 😉

    Kram

Kommentera

