Holeinone!

En vacker dag! Men sol! Lite för varmt för min smak. Men jag fixade det bra trots allt!

Vi kände efter ett x antal städdagar att vi skulle försöka frigöra oss från huset. Vi bestämde att vi skulle fara och golfa. Minigolf. Bangolf. Vi valde denna vackra dag att åka till Eddahallens bangolf i Skellefteå. Två barn och två vuxna. De äldre var inte alls taggade…typ. Sonen är en aktiv kille som älskar att spela och har en viss fallenhet för det. Men inte riktigt koncentrationsförmågan och uthålligheten. Liksom sin mor. Där är vi mycket lika. Dottern har ju allt planerat och när det inte riktigt blir som hon tänkt så sviktar humöret. Lite.

Vi startade och det gick helt ok för mig. Sonen hade en klubba som var lite för lång och han var lite missnöjd över sitt resultat. Dottern visade att hon kunde hon med. R briljerade på de två första banorna. Sedan vaknade jag till och satte den ena snabbare än den andra. Då kom kommentaren från R:

Har du varit och tjuvtränat? Eller har du funnit dig själv?

Jag log och tänkte att tjuvträning är bara för mesar. För visst har jag funnit mig själv. Jag har till och med funnit av hålen på banorna. Jag satte ett Holeinone! Jag sträckte på mig. Var stoltare än en nybliven mor. För att jag sätter så sällan eller aldrig på första. Sonen gjorde två holeinone. R gjorde ett. Dottern vann.

Ad: Klara du vann! Du hade mest poäng!

Så var hon nöjd en stund. Att jag hade 64 gjorde att jag kunde sträcka på mig. Då spelar det ingen roll vem som vann. För jag vet att mot R vinner jag aldrig. Han och sonen är så otroligt lika när det gäller vissa saker. De har nämligen fallenhet för många saker här i livet. Bland annat minigolf.

Jag sträcker på mig. För det är inte fy skam att hitta av ett litet hål på en bana på ett slag. Det är inte dåligt att förbättra sitt resultat med cirka 20 slag. En sån här varm dag till och med! Annars brukar koncentrationen svikta efter ett tag. Fokuserar sämre de sista 6 banorna. Men denna dag fixade jag det!

Hur gick det sist du bangolfade?

Kram Anna

4 thoughts on “Holeinone!

  1. Jag är en så våldsamt dålig förlorare i både bangolf och krocket, så jag får helt enkelt inte spela vare sig det ena eller det andra. Varken banorna eller folk i min omgivning går nämligen säkra om det blir förlust. och det blir det ju eftersom jag ger upp efter tre hål..
    Hoppas att ni har en lugn och skön kväll idag med, och kan pausa från städande..

  2. Jag ska inte spela minigolf överhuvudtaget! Jag blir GALEN!!! Usch, vilken usel förlorare jag är. Men, jag tänker positivt; Jag vet om det ialla fall & låter därför bli att spela…jag tittar på! 🙂
    Kramar!

  3. Oj, det kommer jag inte ihåg, det var så länge sen.. jag har ju bytt ut det mot långgolf dom sista åren 😉
    Fast det låter ju som en rolig grej att göra tillsammans när barnen blir lite större..
    Kram

  4. Ja, du. Jag lyckades med två hole in one sist. Men resten av banorna gick väl inte lysande direkt. Hamnade nånstans på slutet…
    Kramen, Maria

Kommentera

