Trasig själ

När själen är trasig
När inget vettigt kommer ut
När det tjocka bandaget börjar läcka
Efter så många år av blödande
Då finns ingen återvändo
Då existerar bara ärlighet
Då har boken öppnats
Då kan alla se
Att själen behöver helas
Att själen behöver ro
Att själen stärks
Av varje ord som yttras
Vid den stunden
Vid det ögonblicket
Blir den trasiga själen
Återställd men ärrad
Vacker och självständig…

Efter många samtal kom Trasig själ till mig idag. Den smög sig på mig mitt i städningen. Tänkte på mamma. Tänkte på många som inte tillåter sina känslor visas på utsidan. Då föddes den. Trasig själ.

Kram Anna

One thought on “Trasig själ

  1. Oj, jag tror jag börjar grina.
    Det är så sant som det är sagt. Kanske ska jag skicka min mamma till dig, hon skulle också behöva tillåta sig att säga vissa saker. Kanske skulle jag också säga ett och annat till henne. Men har man aldrig sagt nåt blir det tufft att öppna boken.
    Du verkar klok. Och modig.
    Jag är glad att jag har hittat till din sida,
    kram L

Kommentera

