Utlandssommarhetta

Om jag velat hade jag kunnat blunda idag. Blunda och låtsas att jag var utomlands. För värmen fanns där. Den brännande solen. Sökte snabbt skuggan. Sökte sjöns svalkande vatten. Doppade fötterna. Men inte mer. Inte idag heller. Ännu har inte premiären genomförts. Trots den brännande hettan.

Slapp i alla fall ligga i soffan och fördriva tiden. Det var trevligt att se alla barnen bada. Att sitta och prata och ta det lugnt en hel dag. Men nu önskar jag flytta tillbaka till Sverige. Att hettan ska försvinna. Tillbaka kan den svenska medelsommaren återkomma. För det är på tok för varmt för mig. Min sjukdoms symptom ligger och lurar lite runt hörnet i detta meteorologiska fenomen. Fatiguen dyker upp och hälsar på en sväng på dagen. I eftermiddag sov jag i soffan medan middagen tillagades av R. Snäll är han.

Barnen har legat i vattnet men på skilda håll. Dottern har följt en kompis till Byske. Sonen har haft en annan kompis och badat i sjön. Nu ska han sova där. Så natti natti älskling! Sov så gott! Vi ses i morgon!

För i morgon kan väl värmen lägga sig lite. För min skull i alla fall. Det är tur att man har lite mer go på kvällarna… När solen gömt sig bakom granhäcken…

Hur har din varma dag sett ut?

Kram Anna

12 thoughts on “Utlandssommarhetta

  1. Tur att det finns skugga just nu och vatten:) Besökte oxå skuggan igår då det var olidligt i solen.Badade på kvällen och då var det helt underbart skönt.När jag kom hem var jag så trött så det blev allsång och Morden i Midsomer….sen slockna jag.
    Ska nu genast gå in och titta på ditt slott!
    Ha en bra dag!
    Kramen

  2. Här är det en till som håller tummarna för lägre temperaturer framöver!!! Jag slutar tänka klart då termometern visar över 25 grader. Idag har det varit olidligt…fann dock ett par timmars någolunda klimat vid havet!

  3. Min mycket varma dag har tillbringats på jobbet. Luftkonditioneringen är trasig (borrhålet efter kyla har lagt av!) så jag håller på att rinna bort. 31 grader mätte en kollega upp i ett av konferensrummen. Det är så illa att H rynkade på näsan när jag hoppade in i bilen… :/

    Kram
    MissStorm

  4. Visst är det för varmt. Mår bara skit av det…:(
    Och är trött…
    Hoppas det bli snart lite svalare…
    KRAM TILL DIG

Kommentera

