Sex i växthuset

Sexåringen har påbörjat sin sexualundervisning i växthuset. Hon letar honblomman i nätmelonväxten och kittlar den lite med penseln. För att sen gå till någon av hanblommorna och kittla även där. Att hon sedan trodde att även gurkan hade kill och tjej blommor var jag tvungen att förtydliga. Där går man ju bara från blomma till blomma. Det blir spännande att se hur hon kommer att reagera på sexualundervisningen i skolan.

Mamma har sagt att man kittlar varandra så sväller blomman och det blir frukt…

Ja jag har ingen aning… 😉

gurkan kittlar man! frukten av en kittling... färskpotatis.... lavendeln vid bron... paprikan blommar nog snart! 

Här ska vattnas och sen får vi se vad dagen bär för frukt… Tack och lov är det enbart plus 20 grader ute…

Kram Anna

11 thoughts on “Sex i växthuset

  1. Ja, det är ju bra när man kan göra sin egna tolkningar 🙂 Så ni har varit en sväng till Luleå! Själv har jag aldrig varit till Leos lekland, men jag har ju förstått att det är populärt.. 🙂

  2. Det kommer gå bra för henne i biologin…..ja allt det där om blommor och bin 😀

    Ha en skön kväll och sov gott

  3. Haha! Det kommer bli så bra, så bra!
    Vad flitigt att pensla, jag brukar öppna dörren till växthuset så får bin och fjärilar hjälpa till med pollineringen.

    Kram!

  4. Hihi! Visst skulle det vara kul att se den reaktionen! Men jag är faktiskt lite tveksam till om du ska experimentera så på dina barn… 😉 Jag litar lungt på att mammapedagogen reder ut det där innan sexualundervisningen börjar… 🙂

  5. Är det inte precis så det är:) Eller har jag missförstått allt?;)Den skoldagen skulle jag gärna vilja med på!
    Ha det skönt i skuggan och den ”braiga” tempen ni har hos er!
    U got mail!
    Stora kramen

Kommentera

