Släpp lös barnet i dig!

En hel helg i Luleå. Fira en underbar fars 60 års dag. Ja jag vet att den inte infaller förrän i morgon. Men hotellrum och trevligt sällskap gör gott. Trots allt. För en middag på Baan Thai, med tillmötes gående personal och helt underbar mat. Vågade mig på att dricka vitt vin. Moi? Som aldrig dricker vin!  Men gott var det. Barnen satt så fint vid barnbordet. De beställde med så gravallvarliga miner att jag hade svårt att hålla mig för skratt. Stora de blivit! Trevligt var det trots att sonen spillde ut sin dricka på barnbordet. Där var personalen snabb på att komma ut och torka samt ersätta hans dryck.

När jag vaknade i morse låg jag och tänkte på lördagen, när vi var på Leos Lekland. Där släppte alla våra hämningar efter ett tag. För när solen skiner. Barnens hud är bränd. Så är det underbart att vara inne och leka. Det var alldeles lagom med folk. Det var skönt att se barnen så glada och nöjda. Till slut började de flesta i sällskapet att springa upp och ner för alla trappor. Åka rutschbanor som guppade och svängde. Vi fick alla dra våra smilband och skrika våra avgrundsvrål. Så befriande. Efter en vecka med många tårar och ledsamheter.

Så till alla som besöker Luleå. Släpp lös barnet i dig! Vråla så att stämbanden spricker! Testa Leos Lekland. Där finns skrattet. Även när det känns tungt!

Kram Anna

14 thoughts on “Släpp lös barnet i dig!

  1. Härligt att släppa lös barnet inom sig och bara få skratta. Speciellt nu då det kanske behövs som bäst.
    Har firat pappa i helgen, han fyller på tisdag. Här är det varmt också typ 30gr…
    Bättre än regnet som var innan.
    Må så gott och var rädd om dig vännen.
    Kram

  2. Låter som en skön helg! Baan Thai o Leos är toppen!!!
    Nästa gång kan ni åxå kolla in Thai Thai!! Mmmmmumsigt!!!
    😉

    Ha det så himla bra!! Kram på dig i vår härliga o underbara sommarvärme!!!

  3. Vi brukar också ta oss turer till Leos och få spring-och-leksuget tillfredsställt. Skönt att höra att ni fått en härlig helg med god mat och så hoppas jag att veckan får fortsätta i samma anda!
    Många kramar till dig vännen!

  4. Kul att höra att du är ute och roar dig!

    Tack jag mår bra, men är trött efter slitet här i huset. Nu ska jag mest sitta på min rumpa några dagar tänkte jag, om jag inte smälter bort såklart 😉

  5. Hej Anna vad kul att se att du ler och släpper loss barnasinnet. Det kan behövas ibland. Vi är ofta på Leos i Luleå och man blir verkligen 7 år på nytt. Befriande och helt underbart. Hoppas allt löser sig till det bästa för DIG! Tänker på dig i sommarvärmen kram Veronica

  6. å vilken härlig dag,Min gubbe är i Umeå å jobbar i tre veckor va långt är det från dej?
    må gott i värmen

  7. LÅter som en härlig middag. Att spilla dricka kan man göra även på vuxen bord 😀

    Nog är det så att man behöver få skratta även om man har det tungt på annat sätt.

    Stor kram till dig Anna!

Kommentera

