Trött i ögat…

Det blev sent i går. Det var trevligt i går. Det var spännande med tävlingarna i går. Tyvärr vann mitt lag inte i går. The winners blev några vid vårt bord. Grattis till dem! Tävlingarna var varierande och tävlingsinstinkten var stark bland många. Speciellt i fotbollen var den stark. Inte vanlig fotboll. Nej! Framför ögonen hade vi tomma toarullar… Need I say more? Många skratt och krampande magar och nyckelben. Inte att förminska min insats men det fanns verkligen några som var otroligt erfarna i höftrörelserna. I det avslutande tävlingsmomentet skulle en man och en kvinna, med hjälp av en cykelpump placerad mellan knäna försöka blåsa ut ljus. Kan tänka mig att det såg mycket roligt ut med mannen ståendes bakom kvinnan försöka pumpa knäna fram och tillbaka och kvinnan lite böjd fram för att kunna styra pumpen i sin tur med sina knän… Men vad vet jag. Jag var ju förstås en av de framröstade kvinnorna som stod och siktade pumpen… 😉 Min pumpkollega för kvällen beklagade sig lite över sina hjulbenta ben. Men vi kämpade gott! Synd att jag inte fick se de två andra paren jobba… Bra jobbat vänner! Vi gav åskådarna kramp så att det gjorde ont!

Jag hade lite svårt att släppa arrangörshanden helt… Jag lovade nämligen att jag skulle låsa och ta hand om nyckeln… Det var många kramar och ha en trevlig semester. Det var många som inte skulle jobba idag. Många fick gå hem och lägga sig och ta sovmorgon…

Men se i morse var jag pigg som en mört. Halv sex vaknade jag och låg och blinkade. Så jag steg upp med maken. Jag förberedde barnen. Sen kom kollegorna och hämtade upp mig. För att köra var nog inte riktigt en bra idé tyckte jag…

Jag har hunnit göra alla måsten idag. Jag har hunnit plockat undan. Jag har hunnit förbereda ett välkomstbrev till blivande åk 1. Jag har hunnit tokpratat med de underbara kollegorna. Tänk nu är det 8 hela veckor kvar innan vi sitter där igen. Semestern sattes i verket när jag plockade med mina Foppatofflor från skohyllan. Ännu en tradition är att dela nyckelknippan. Jobbnycklarna ligger nu i byrålådan. Där får de ligga till första arbetsdagen. Om 8 veckor alltså. Det känns som en mycket lång tid. Men jag vet ju efter ett X antal år att sommaren brukar gå fort. För hips vips så sitter vi samlade igen och ska till att ta itu med läsår 0910.

Läsår 0910 kommer vara det allra bästa ever! Det är ju bara att titta på siffrorna 0910 är ju Skellefteås riktnummer! Team 75 är samlade på nedre våningen. Vi invigde dessutom ännu en medlem till vårt team. Välkommen RL! Vi är oslagbara! 😉

När jag kom hem valde jag att vara ledig. Var ju trött i ögat. Lägga mig i soffan under en filt. Bara vila och njuta. Njuta av semestern!

När är det dags för dig att få semester?

Kram Anna

8 thoughts on “Trött i ögat…

  1. Ha ha, vad roligt! Det första jag tänkte när du skrev 0910 var ”Skellefteå!” roligt att du kommenterade det också! 🙂

  2. Vilken kul och trevlig kväll du hade och vad skönt med semester:)
    Sedan jag tog tjänstledigt så jobbar jag egentligen mer, men kan anpassa mina arbetstider helt solo.
    Vill jag sitta och skriva hela natten så är det upp till mig, men å andra sidan ganska så korkat:P

    Men jag har planerat total ledighet under hela juli i alla fall:)
    Kram Lallis

  3. Haha, önskar jag hade varit där för att se en pumpande Skrivanne:-) Inte en omöjlighet säger jag bara.. syftar på Schtaan;-)

    Kommer faktiskt att sakna dig och dina ord fastän jag kommer definitivt att hälsa på igen- har lagt upp dig på min ”wall of fame” så jag inte tappar bort dig, min kära!

    Tack för allt, och sluta aldrig vara DU!!

    Varma hjärtekramar!

  4. Vad kul ni verkar haft det!! 😉 Å ”Grattis till semestern”!!! (Kan man säga så??)
    Jag är sjukskriven till den 28:e å sen jobbar jag halvtid i 2 veckor innan det är dax för oss. Jag längtar!!
    Kramen, Maria

  5. Tack för dina gulliga ord! Ska inte skriva så mycket för armen säger aj aj. Livsfarligt att lämna ut sina lösen:) Själv kom jag hem nyss….varit i Stockholm idag.
    Vad kul ni hade igår och tänk att du vaknade så tidigt:)
    Stor kram

  6. Det låter som en väldigt trevlig kväll igår. Kul att avsluta läsåret så där! 8 veckor…. det låter underbart 🙂
    Hoppas du får vila ordentligt nu, inte bara i natt utan hela sommaren.
    Tack för dina alltid så gulliga kommentarer!

    Kram Ingela

Kommentera

