Älskar er tillbaka!

Sista biblioteksboken är inlämnad. Sista matteboken är rättad och hemtagen.Sista lektionen är avklarad.

Vi samlades i grupprummet. En sista gång. Inne i klassrummet hade barnen skrivit på tavlan. Jag gick inte se. Men när alla samlats så var det ok. Okej att titta. För mig.

Rosor äro röda
Violer äro blå
Anna
Vi älskar dig så (som lärare)
/ Lejonen

Jag svalde och svalde. Sen tog jag till orda och förklarade för dem att jag älskar dem oxå. Tillbaka! För att de är just Lejonen… ❤

I morgon är det avslutning. Det känns. Bittersweet!

Kram Anna

8 thoughts on “Älskar er tillbaka!

  1. Vilken mysig klass du verkar ha haft. Förstår att det känns lite bitterljuvt, att lämna dom, men samtidigt få ett efterlängtat sommarlov.

    Kram!

  2. Jag förstår det är stora känslor. Jag ser på dotterns lärare som bestämt sig för att gå i pension. Att han tycker det är svårt att släppa taget. Han skrev ett vackert brev till barnen efter deras ”avskedshyllning”.

    Ni lärare, ni som brinner för ert yrke, om ni bara anade hur viktiga ni är – att ni är värda varenda vackert ord från barnen, varje plockad blomma från en barnhand OCH er vikt i guld.

    Önskar dig en fin skolavslutning imorgon! Kram

  3. Åh, jag förstår dig! Ta med mycket näsdukar imorrn.
    Ha en bra avslutning nu ikväll med dina egna barn också.
    Det var så fint idag här hos oss!
    Kram ses senare

Kommentera

