Sexåringar

Försökte väcka min älskade prinsessa på ärten i morse. Hon tyckte att morgonen kom alltför fort. Hon önskade att fortsätta sova. Jag lyfte upp henne och satte henne på toaletten. Där vaknade hon till. Även hennes humör. Allt jag gjorde, blev fel. Allt jag sa visade sig vara av en avvikande åsikt. Mot henne. Tillslut är sexåringen på väg mot skolan. Efter pussar och kramar och nu är allt bra och älskar dig.

Väl på jobbet så inser jag att denna dag ska jag umgås med en hel hög med underbara sexåringar. Vi ska hälsa på i vår blivande klass. Att även NK har en sexåring hemmavid gör ju att vi diskuterar sexåringar dagligen dags. Denna dag är det med en spänd förväntan vi går och möter de små. De underbara, nyfikna och älskvärda små sexåringarna. Det är såna här dagar man verkligen uppskattar. Det är såna här dagar man känner längtan till att starta upp ännu ett nytt läsår!

Men först tror jag att jag väljer ett sommarlov… Efter vi sagt ett sista ord till våra små…treor…

Kram Anna

3 thoughts on “Sexåringar

  1. tja.. det där med 6 åringar kan vara hysteriskt! Min föredetta sexåring är nu snart en 13 åring och problemen kommer på ngt sätt tillbaka fast lite mer vuxet och snäsigt och mindre gnälligt. men samtidigt sååå underbart 🙂

  2. Hi,hi, jag känner igen det där med 6-åringar å humör. Brorsans tjej är 6 år, börjar 1:an i höst å hon har världens temprament. Nästan så man blir rädd emellanåt. Hennes bror hade inte alls den typen av temprament å har fortfarande inte det (han blir 8 snart).
    Men visst, ”lillan” är världens goaste större delen av tiden. 😉
    Kramen, Maria

  3. å de är en härlig ålder,jag har haft en förskoleklass en termin nu å det känns så sorgligt att lämna dem,
    ha en gokväll

Kommentera

