Fredag å 7 arbetsdagar kvar

Tänk att det är fredag igen! Dessutom är det bara 7 arbetsdagar kvar. Innan ledighet. En lååång ledighet. Det känns i hela kroppen nu! Den behöver ledigt! Bara få vara! Men detta är ingen klagosång. Den är en glad hymn! För visst njuter jag först av att det är helg. Sen njuter jag av att vi får gäster i morgon! Sen kommer en lugn söndag…

Har varit till stada och inhandlat det sista till skolavslutningen för barnen. Det blev en liten bolero till dottern, ett hårdiadem och ett par leggings. Sonen valde en grön skjorta. Så nu är nog alla nöjda. Jag passade på att införskaffa nya örhängen till det stora evenemanget. Tur att personalfesten är måndagen efter. Då kan man ju återanvända allt direkt!

I afton åt vi något gudomligt gott. Vi hade laxportionsbitar hemma. Vi införskaffade Creme Bonjour tomat och örter. Jag pepprade och saltade och bredde sedan Creme Bonjour över. Svisch in i ugnen! 225° i 15 minuter. Till serverade vi pressad potatis, hemmagurka i gitar, avokado skuren i skivor och fetaost… Mmmm!

Maken for sedan till Furuögrund för att hjälpa farmor och farfar med vattenpumpen i stugan. Jag och K bakar just nu en chokladkaka. Farmors chokladkaka heter den. Ska smaka den för att se om jag ska kunna rekommendera den eller inte. Vad som var bra var att alla ingredienserna fanns hemma! Så en liten bit blir det när maken kommer hem! Visst är det fredag bara en gång per vecka? Så jag fortsätter suga på fredagen. Fortsätter njuta några timmar till.

Vad har ni haft för er denna fredag?

Kram Anna

5 thoughts on “Fredag å 7 arbetsdagar kvar

  1. Gud så härligt med nedräkningen och den efterlängtade ledigheten!

    Jag väntar ett par veckor till sen så…är det dax!
    Kram

  2. Vi har varit på Marcus systers examen från folkhögskolan!! Det var trevligt. När vi kom hem så började vi rensa i ett av förråden. Nu har vi en del som ska köras till återvinningen men inte har dom öppet imorgon inte. Så det får bli till veckan… Nu har vi bara ett förråd till att gå igenom å det känns så skönt att vara på G!!! Som jag har längtat!! Vi fortsätter att städa å fixa imorgon… Mamma kommer på måndag så det skulle va kul att ha fixat till innan dess! 😉
    Ha en fin helg!!
    Kramen, Maria

  3. Vad mycket att se fram emot 😉

    Skönt att du får lite långledigt snart. Jag kan tänka mig att det är lika roligt att börja jobba sen till hösten som det är att gå hem nu.. Här hemma känns det oxå som att semestern är välbehövlig, hur det går ihop när jag är hemma hela tiden vet jag inte 😉

    Kram

  4. ååå va härligt med ledighet för dej,
    jag jobbar med 7dagar sen har jag sommarlov,känns gött (fast jag nyss haft en vecka ledigt;O)
    må gott

Kommentera

