Louise Hoffsten på Tv4 Nyhetsmorgon

Louise Hoffsten var i morse på tv 4. Hon deltog i Nyhetsmorgon. Att hon är ett ansikte ut här i Sverige. Ett MS ansikte ut och hon gör det bra. Har en länk till tv4plus. Titta in och se vad hon har att säga. (Tack Blondinpappa!)

Hon trycker där att MS är en neurologisk sjukdom och inte en muskelsjukdom som medierna har envisats att säga… Men det visste ni förstås redan! Ni som gluttar in här då och då. Det har jag skrivit förr. Jag vill poängtera återigen. Ett ansikte ut som visar att man kan leva vidare med MS. Det är skönt att se. Att man inte bara ser de som är mest allvarligt sjuka. Att det finns människor som lever vidare med en mindre aggressiv variant oxå. Inte att förringa er som har en aggressiv variant. Inte alls! Jag respekterar er. Men det finns så många olika sidor på denna individuella sjukdom. Den internationella MSday är ett sätt att sprida kunskap!

Hur har din MSday varit då?

Kram Anna

8 thoughts on “Louise Hoffsten på Tv4 Nyhetsmorgon

  1. Min ms dag bestod av arbete till 22 tiden sen ska det duchas mm så bli inte arg om det blir dåligt med svar på komentarer ibland,hinner inte med allt här i värden,ha en toppendag o kram.

  2. ja det är viktigt att sprida kunskap, jag tror tyvärr att det är många som inte har en aning om att det är en neurologisk sjukdom.

  3. Jag träffar ju på många med MS i arbetet, men det är de med den mest aggressiva sorten.

    Det är nog en tröst för nyinsjukna att se att det inte alls är hopplöst och kört.

    Kram

  4. Min MS day har varit toppenbra! Har precis ätit pannkakor med sylt och grädde så jag känner mig helnöjd. Nu ska jag snart slå mig ner i soffan och se halv åtta hos mig. Gillar det! Ser du det?
    Här blåser det nästan storm så det gäller att hålla i hatten när man går ut:)
    Hur har din MS day varit?

    Lousie är verkligen ett bra ansikte för sjukdomen MS.
    Kramis messan

  5. Den länken ska jag kika på ikväll.
    Nu ska jag sätta på mig glittriga kläder och åka på köruppvisning 🙂

  6. Min dag har varit helt ok, men det regnar lite och är rätt kallt ute.

    Kul att du vill vara med i utlottningen, önskar dig lycka till!

    ~Livet i byn

Kommentera

