Släktkalas

9åringen vispar grädden ballongblåsning Vi fixade honom en orm! maken har nya glasögon Storkillen har blivit 9 år många kuvert detta år Men även inlines!

Släktkalaset blev verkligen lyckat! Storkillen är nöjd! Har dessutom hunnit vara till en kompis och leka efteråt!

Vi stökade och städade lite på morgonen! Efter en snabb färd in till stan och handla så började vår tårttillställning. Har gjort ormen förut! Denna gång bestämde han även innehållet! Den fick godkänt av de som smakade! Hade enbart banan och marsankräm… Ormens tilltänkta mat var även då möss… Nu hade det utökats med ett råtthål och även en liten man… 🙂

När alla lämnat kalaset så pysslade vi lite i trädgården. Var över till min far och hämtade två små rabarberplanter. Grävde lite i jorden. Pysslade i växthuset. Efter middagen så blev jag slow. Really slow! Hamnade framför datorn. Tills det vände. Tills jag fått tillbaka mitt go! Då gick jag ut till garaget och hjälpte R. Han behövde en extra hand när han skulle svetsa och fixa med sin timmervagn.

Maken har riktigt ont i ryggen. Han ska få ta min tid hos Naprapaten som jag har i morgon. Jag har inte några problem just nu. Får boka en tid senare! Maken kan knappt gå…

Hur har din söndag tett sig då?

Kram Anna

10 thoughts on “Släktkalas

  1. Det var ju ett supertips inför sonens kalas! En ormtårta får det bli i år.
    Tack även för tipset om ättiksprit, det ska jag också prova.
    Kram

  2. Åh, jag har gjort en likadan tårta en gång, den var ljusgrön! Fin!

    Du skrev hos mig att sonen gett sig ut o cykla för att stilla nervositeten innan besöket. Oj, vad jag kände igen det från när jag var liten. Pirret och oron innan gästerna dyer upp, innan hälsningsfraser var avklarade och första jobbiga 5-10 minuterna innan man antligen kan slappna av och vara sig själv igen. Han ser ut att ha fått nervisiteten under kontroll 😉

    Idag måste varit årets varmaste dag här. Så varmt att man måste spara på rörelserna för att inte smälta bort. Det är Inte skönt…
    Kram vännen

  3. Nämen, festligheter nu igen?! 😉 Låer kul, och en ormtårta måste ju vara en succe. Kan man tänka sig, herr Fräken har också gått och fått ont i ryggen. Fast han har liksom tänkt sig att bli av med det genom att genomlida det… hm, verkar bättre med en naprapat!

    Nu ska jag ta och packa lite inför Sthlmsresan!

  4. Ja det får vi hoppas :-))

    ha en fin fortsättning på kvällen! Och var stolt!! Det tycker jag absolut att du är värd att vara 🙂
    Kram på dig!

Kommentera

