Lördag med sol och vind

Det har verkligen varit en toppen dag! Vaknade när dottern smög ner i sängen, men ålade sig ner direkt när jag svarade på hennes fråga. Solen sken. Fåglarna kvittrade. Barnen var på nedre våningen. Jag lyckades ligga i en halvtimme. Sedan började hela kroppen rycka och slita i mig. För hjärnan var inte riktigt lika pigg som kroppen.

Väl nere fixade frukost till barnen och mig. Maken hade lämnat gården redan vid sex tiden. I stället för jeans eller mysbyxor valde jag arbetarbyxorna. De har blivit några storlekar större än förra sommaren, men det är ju inte fel! Vi smög ut efter att grannen hade startat gräsklipparen. Då visste vi att det var okej att börja räfsa och starta åkgräsklipparen med uppsamlaren. Det är verkligen ett bra hjälpmedel för MSfriska. Förut räfsade jag tills händerna blödde. Nu räfsar jag i hörnen, mot stockarna, i buskarna och alla andra ställen där man inte kan komma åt med uppsamlaren. Sedan kör jag en sväng eller två, ja jag vet att det alltid blir minst tio innan man fått upp hela högen! Barnen njuter av att hjälpa till eftersom att åka gräsklippare alltid är trevligt. Sonen har dessutom nu blivit så pass tung att han klarar av att köra den. Han har till och med lyckats att backa med uppsamlaren! Han släktar på sin far, mäster backaren!

Räfsandet fortsatte hela förmiddagen och även en stor del av eftermiddagen! Hälsade på min far en sväng och min återvända systeryster med familj.

Passade sen på att påbörja vårprojektet…

När middagen stod på bordet, ett hopkok av pastasnäckor, köttfärs, majs och rivna morötter, beslutade vi oss för att ta en cykeltur till Frostkåges kiosk, igen. Barnen tände på idén. De är ju godisråttor. De cyklade nästan milen och har nu suttit och mumsat framför tvn.

Det var som sagt sol och svala vindar idag. Å jag hann en hel del…

Hur har din del av landet tett sig idag?

Kram Anna

5 thoughts on “Lördag med sol och vind

  1. Visst är halsbanden underbara!! Kommer ju att gå att beställa via butiksbloggen tills webshopen är igång.

    Visst är det en härlig söndag, jag har hunnit göra klart i stallet och nu väntar dagen. Få se vad vi hittar på!

    ~Livet i byn

  2. Ja, här har det inte gått in många knop. Har legat mest hela dagen pga migränliknande huvudvärk. 😦 Det har lättat lite nu men det blir till att ta tabletter ikväll, dom funkar bara om jag tar dom å sen sover.
    Det måste ju kännas härligt att ha hunnit så mycket på en dag!! Å att byxorna ”blivit större”, vilken härlig känsla!!
    Stor Kram, Maria

  3. Tja… du har ju varit i Frost idag, så hur det tett sig här vet du ju redan. Men jag har hunnit, som du också vet, satt ut marsvinen, krattat, börjat bygga hundgården, roat dotter & en massa annat nödvändigt 🙂 Härlig dag!

Kommentera

