Våren = fixartider

Våren är verkligen en fixar tid utan dess like. Vi sitter inte många minuter på vårkanten. Alla vårstunder vi tillbringat i ett av husen så har vi haft något projekt. Ett projekt som passat bra denna årstid.

Så vad ska vi passa på att stöka och fixa denna vår då?

Jo denna vår är det vår altan som ska få sig en omgång. Det är en stor altan med skjutdörrar på ena kort sidan och skjutfönsterparti på den andra. Fram sidan är öppen. Vi har beslutat att sätta in fasta glaspartier där. Vi ska få oss ett uterum. Med paneler. Vita. För att kunna inreda detta som ett riktigt rum. Inte som en förvaring för leksaker…

I kväll ska vi till att börja måla panellängd efter panellängd. Vit färg är inhandlad. Penslar finns. Maken håller värmen i garaget ett tag till. Till helgen blir det nog målning av de vita listerna på altanen. De behöver en uppfräschning… Sen får vi se hur pass mycket jag orkar måla oxå. Om det blir en bräda och sen vila. En bräda och sen vila. Det blir det som blir. För vi har inte ens hunnit kratta gården än. Har inte vågat mig på att kratta efter Naprapatens händer. Men i helgen kanske…

Vad har ni för vårprojekt detta år?

Kram Anna

14 thoughts on “Våren = fixartider

  1. Låter härligt med att få ett helt nytt uterum liksom! Här ska också målas, hoppas jag. Har tänkt slipa mitt tygskåp och sedan kanske jag hinner måla det också. Det är alltså bara för i helgen! Mer vårprojekt väntar!!

  2. Vi har uteköket och ridbanan som projekt i år. Men jag har mina farhågor att inget av dem kommer att bli gjorda eftersom jag behöver hjälp av K för att genomföra dem. Han har lite annat för sig, som att jobba till exempel!!

    ~Livet i byn

  3. Inga stora vårprojekt för en gångs skull. Hade tänkt sätta upp ett staket, men bestämde att det faktiskt kan vänta ett år till 🙂
    Låter mysigt med uterum! Kram

  4. Åh, himmel det är en lista av Guds nåde. Vi bor i ett renoveringsobjekt med bakstuga, hönshus, lada och 15 hektar mark. Too much, helt enkelt. Fast mysigt ändå…Ha det så fint i helgen!

  5. Här är det mest att ”bättringsmåla”, lite brostolpar och dylikt. Sen skulle visst maken fixa taket, isolera altanen, slipa trall och och och….
    Visst är det härligt att ha hus, men det är också mycket jobb. Eller skaffar vi oss mycket jobb?
    I morgon blir det att inhandla ett träd!
    Kram kram, ta en planka i taget 🙂

  6. Mitt vårprojekt blir att njuta av livet och göra det jag gillar. Tråkigt svar kanske men just nu är det så. Har en sak som jag ska göra som jag inte vet om det blir ett positivt eller negativt svar på.

    Så fint det kommer bli på er altan. En altan som är nymålad och fräsch och att bara få sitta och njuta av 🙂 Självklart så målar du så mycket som du vill…tycker en planka och vila låter perfekt:).
    Vad händer mer ikväll?
    Kram till dig min bloggvän

  7. Nja, vi har inte så mycket att stå i, huslösa som vi är!! Det vi ska göra är ju att rensa å det får bli när jag har blivit bra.
    Du gör rätt som tar det lugnt. Se till att vila det du behöver!!
    Kramen, Maria

  8. Ojojoj, vågar inte räkna upp alla projekt, din sida skulle spåra ur helt…
    Men det främsta är förstås att huset måste få färg!!
    Helst redan för två år sedan. Men tiden, den tiden…

    Härligt med uterum, att kunna sitta ute länge, både på kvällar och på hösten!

  9. Hej Anna !
    Bygger altan till vårt nya hus här i Vadstena…….hör gärna av dej om du vill

Kommentera

