Vänder mig om

Lämnar sakta platsen
Platsen för vår närhet
Platsen där de rätta orden fanns
Platsen där förväntan att återses igen uttalades
Lämnar sakta din gestalt
Stående kvar
Ensam
Att veta att vår separation är kort
Att veta att vi snart träffas
Att veta att längtan är svår
Men glädjen att återses är underbar
Den vetskapen gör att jag sakta vänder mig om
Den vetskapen får mig att möta din blick
Den vetskapen får mig att le
Ler ett tyst leende
Besvarar glädjen jag ser i dina ögon
Vänder mig om
Avlägsnar mig
Lämnar sakta platsen

Kram Anna

One thought on “Vänder mig om

  1. Nu har jag bokat tid hos min naprapat. Han trodde att han skulle kunna hjälpa mig!!?? Får se hur det går?? Jag har då så ont att det är värt att prova.
    Vad fint du skriver. Du beskriver känslan jag har nu när sambon ska åka bort imorgon å blir borta ända till söndag! Känns tråkigt men samtidigt så får man känna på den där känslan av längtan!! 😉
    Hoppas du får en trevlig kväll!!
    Kramen, Maria

Kommentera

