Välkommen Holger!

Tyvärr är jag magsjuk!

Lät det i telefonen i morse. Inget utvecklingssamtal med sonen idag! Väl hemma bemöttes jag av glada tillrop när jag berättade att vi skulle till stan. Vi skulle titta in på Arken Zoo. Kika på fisken. Dottern har nu sparat sen julas. Sparat och knegat! Funderat hit och dit! Vill ha ett djur! Kanin? Ny hamster? Orm? Fisk? Nu i helgen bestämde hon sig. Fisk skulle det bli. Fisk i ett eget akvarium. De vuxna bestämde att fisken ska vara på nedre plan. Var? Det får vi se. Den lilla donnan fick hjälp av brodern när det skulle bestämmas och frågas i butiken. Ville vara både före och efter. Tur att hon har skinn på näsan. Tur att mamma var där och fick brodern koncentrerad på annat. Så nu har hon köpt hem den älskade fisken. Den lilla slöjstjärten.

Så enkelt mamma. Jag vet redan vad han ska heta. Holger!

Så var han namnad. Han fick vänta en liten stund i bilen. Vi hann nämligen förbi Fritidshemmens dag på Nordanå. Vi träffade personal och en massa kompisar. Kompisarna fick veta direkt att hon handlat fisk. Holger! Men slöjstjärt var svårare att minnas, förstås. Det var trevligt och riktigt mycket folk! Träffade bland annat Helena! Alltid trevligt att ses IRL de som man följer mer intimt på bloggen! Tänk om det fanns möjlighet att få träffa er alla på riktigt…

Väl hemma så stökade vi och ordnade så att Holger skulle ha någonstans att bo. Tvätta sanden. Tvätta sanden lite till. Dit med lite växter, men dekorationen fick vänta på lite mer veckopeng. Syretablett. Lite förberedande vätska. Sen svisch ner med Holger!

Syretablett och lite lässtudier Brodern tvättar sanden En stolt Klara med Holger!

Nu ska lillan i säng! Maken är på väg att landa hemma igen. Så det blev inte någon lång stund ensam i soffan denna kväll…

Kram Anna

9 thoughts on “Välkommen Holger!

  1. Holger var väl ett toppennamn på en fisk 😀
    Det fascinerar mig lite att hon valde fisken framför ett djur med päls.

  2. Jag och dottern tittade på fiskar i helgen, och små söta minisköldpaddor som t o m fick mig att smälta. Men här blir det inga husdjur… Det går ju inte när man reser som vi tyvärr.
    Hoppas Holger ska trivas riktigt bra under dotterns skötsel!

  3. Fint att träffa dig/er med! 🙂 Hoppas att Holger återhämtat sig efter hemfärden! Jag skaffade mig två slöjstjärtar när jag flyttade hemifrån och minns hur galet ofta jag rengjorde skålen…Oj vad dotra är lik dig! Kram Helena

  4. Hoppsan hejsan, du har visst lika fullt upp som här hemma hos mig:-)
    Jag blir ju också änka nu för ett par dagar, hoppas jag håller ihop….

    Ha det bäst och många kramar¨
    Katti
    Visst vore det kul att träffas irl, eller afk som är det senaste, Away From Keyboard:-)
    Säg till om ni kommer neråt Stockholm nångång!

  5. Kan tänka att hon tycker det är roligt med en egen liten fisk!! Vi har också gått igenom några fiskar… den fasen verkar vara över nu…

Kommentera

