En stor liten kille

Ser sin kompis i tårar. I tårar över en förlorad kamrat. Sin högt älskade hund. Då säger han:

Smärtan finns där. Den gör mest ont i början. Sen börjar den försvinna. Man gråter när man tänker på sin kompis. Sen försvinner den.

Han sitter där. Finns för sin kompis. Utan fler ord. En stor liten kille.

Mitt hjärta smälte. Mina tårar var så nära att rinna över. Vilken underbar stund jag bevittnade. En stor liten kille med otrolig förmåga att uttrycka sig. Med de få orden!

En stor liten kille som jag snart ska lämna över till en annan lärare…

Kram Anna

15 thoughts on “En stor liten kille

  1. Visst är de underbara dessa grabbar -99, log hela deras fotbollsträning i eftermiddag. De håller på att bli stora och ännu mera goa…

    Kramiizzz

  2. jag kan inte heller låta bli att bli rörd över hans sätt att uttrycka sig. Det är bra. Bra att han vågar uttrycka sig och visa sorg.

  3. Man hinner ju inte allt, jag har bara satt om de pelargonsticklingar jag köpt på Rockdala. Förr om åren brukade jag driva upp mängder men orken infinner sig inte riktigt i år. Jag ska också köpa :0)

    ~Livet i byn

  4. Dom små stora killarna och tjejerna är ju kloka små individer..

    Jag har ju missat massor hos dig när jag har varit lite frånvarande 😉
    Rolig utmaning du hade gjort!

    Du fick syn på bilderna såg jag..

    Kram Ingela

Kommentera

