Ännu en soffhörnskväll

Att gå från fiskeänka.

Till jobbänka.

Det tog mindre än ett dygn.

Maken gav barnen kramar och packade ihop en övernattningsväska och en kyss till mig. (Ja ja jag tiggde till mig några extra!) Sedan bar det av till Umeå. Där är han till i morgon. Då hoppas vi alla att han ska komma hem några kvällar. För att sedan börja jobba i Piteå på dagtid och komma hem sent. Varje kväll! Ett kort tag i och för sig. Inte som när han kom hem med ett meddelande om ett 8 veckors bortajobbande som slutade med cirka 30 veckor innan allt var klart.

Så nu sitter jag ensam i mitt soffhörn i vår gigantiska soffa. Ensam med cyberspace i mitt knä!

Kram Anna

10 thoughts on “Ännu en soffhörnskväll

  1. Ha det gott i din soffhörna och mys. Snart är han hemma igen och jag hoppas verkligen inte det blir lika långt den här gången som förra gången.
    Kram

  2. Jag tycker att det ju är mysigt att vara själv, och att hinna längta efer varandra. Fast 8 veckor som blir 30 var ju lite magstarkt!

    Tydligen har jag redan börjat att morra åt förkylningen. Herr Fräken har sagt att jag ”morrsnarkat” så att han nästan blev rädd och funderade på att flyta till soffan.. man kan ju inte hjälpa att man är skrovlig i halsen…

  3. Ja du det är inte alltid skoj att vara hema själv men det får gå det med. Min gubbe jobbar borta måndag-torsdag och ibland åker han redan sent på söndagskvällen lite beroende på väder. Det mesta funkar….fast allt är inte lika kul!

    Ha en fin dag, kram

  4. Kikar in och önskar dig en fin dag! Hoppas solen skiner på dig, det gör det INTE på mig idag! Förstår attt det blir tomt, jag avskyr när familjen är borta för länge… Kramiz M

  5. Herrejesses, gubben borta någon kväll, ett par dagar och du sitter ensam med cyberspace i knät. Stackars min lilla gumma här hemma. Jag flyger till Tyskland imorgon, hem den 10:e flyger till Dubai den 14:e, hemma den 19:e och sedan snurrar det på vecka efter vecka, månad efter månad., år efter år. Skulle du fixa detta *s*?
    Fin blogg du har, hittade dig hos Utlandsmamman och kommer gärna igen om jag får.

  6. Ja, känner till det där. Är också ensam allt som oftast…eller ensam och ensam…med mannen bortrest menar jag. Fast det brukar gå rätt bra och så är det extra kul när han kommer hem igen:)

  7. Stackare! Låter inte alls trevligt. Tur att cyberspace finns som en liten vän i nöden. Synd att vi inte bor grannar så hade du kunnat sitta i vår soffa och prata med mej.
    Kram ANnah

Kommentera

