Att firas

Jag tackar och bockar så djupt att jag slår pannan i knäna. Blir ju så glad över alla hälsningar och grattiskommentarer. Tar även en liten svängom i rena glädjeyran. Tusen tack alla ni som är in här och hälsar så gott!

Idag är min födelsedag. Men i den ålder jag har uppnått så är det ju inget speciellt att fira. Sen vill barnen fira mig. Försökte verkligen att ligga lågt med denna dag. Maken berättade för dem i morse. Jag försökte då berätta att vi ska fira både mig och deras far nästa helg. Detta är så praktiskt. Eftersom han fyller två veckor efter mig. Att firas mitt emellan har skett de senaste åren. Härligt!

Satt och tänkte på mina barndomsfödelsedagar. Då kom jag på en förklaring till att påskpynt inte är så populärt här. Kan det vara för att jag ofta fick det i födelsedagspresent? Kan det vara för att vi ofta var uppe i fjällen och myste på? Vilket ledde till att det pyntades bara lite… Vi hade det mycket trevligt uppe i fjällen! Det är en mycket fin nostalgitripp att följa med på. Minns hur jag satt och vispade grädden till tårtan för hand. Eftersom det inte fanns någon elvisp. Det är härliga minnen! Sen att komma hem från resan. Ofta fick vi ta fram cykeln då. Det var precis som för mina barn i veckan. Att ha längtat efter den så länge. För alla har ju fått ta fram den, pappa! Låter precis som hos oss. Nyss. Nu är de nöjda. Precis som vi hade det. Förr.

Ingen skillnad i alla fall. Att firas. I april. Den 19. Nu och då. Eller stor skillnad. För nu är inte presenterna lika viktiga. För dagen har mest handlat om lugn och ro. Lite bakning. Lite handling till middag i goda vänners lag. För visst är det det som är viktigt? Att bara få må gott. Att bara få umgås lite.

Men maken har ju varit en pärla och tänkt på presenter åt mig trots att jag varit lite undanflyktig när han frågat. Två jackor fick jag som sagt redan i torsdags. Två fina vårjackor. En röd midjekort och en svart som är lite längre. Snygga och efterlängtade. Sen var det ju det med ringen. Vigselringen! En extra sten ska ju sättas in och dessutom ska den återfå den sjätte stenen. Visst är jag nöjd! Svärmor var förbi och lämnade två vackra gröna växter. Hon vet att de är förbrukningsvara hos oss. De är tåliga växter som inte ska ha mycket vatten… Så får vi se hur länge de får leva! Undra varför mina svärmorstungor blommar så bra… 😉 (För de som inte vet så är det när man plågar dem som de blommar…)

Så jag tackar återigen alla som hälsat så fint! Jag tackar till alla som ringt och grattat idag. För visst är det härligt att höra att man existerar i en annan människas tankar. Men samtidigt så väcks ju en ångest. Eftersom jag alltid glömmer deras födelsedagar… Sorry!

Ha det gott nu ni där ute! För jag njuter innan vardagen sätter i gång!

Kram Anna

11 thoughts on “Att firas

  1. På sätt och vis tycker jag att födelsedagarna har blivit bättre med åren… jag fyller ju år mitt i sommaren och när jag var barn var aldrig någon hemma då, så då gick det inte att ha kalas, och det var jättetrist. Nu firar man på ett helt annat sätt, och kan även njuta av att det inte blir ett sådant ståhej!!

  2. Jo visst är det så att det är myset som är det viktigaste när man inte fyller jämt eller ej längre är barn 😀

    34, oj så gammalt…hahaha nä verkligen inte! Du är ju purung…jag är nästan 10 år äldre och känner mig ung 😀

    Kram

  3. GRATTIS du fina goa Anna!
    (helt otroligt att jag missade det och så typiskt att jag skulle ha en dag då jag inte hann gå runt något igår!)
    Hoppas att du har en dag , precis så som du vill ha den:)
    Och 34…du är ju bara barnet;)
    KRAM

  4. Men stort grattis såhär en dag sent! Om du nu fick en sån där lugn skön födelsedag igår så hoppas jag det blir ett hejdundrande firande nästa helg 🙂
    Kram

  5. Stort Grattis på din stora dag! Hurra Hurra Hurra Hurra!!

    Hoppas din dag på arbetet blev en riktigt bra dag! Ska cykla ner till stan nu och köpa de andra böckerna, kul!! Blir väl fast igen misstänker jag.
    Kram

  6. hihi, hoppas du slapp påskpyntet i paketen… Vet inte om dottenr var så överförtjust idag heller, h on fick katruller och andra saker som hon behöver när hon flyttar hemifrån av sin farmor och farfaar…. inte lätt att fylla 17!! Kramiz M

Kommentera

