Promenad

Tänk vad lite frisk luft gör för kroppen! Tänk vad det rensar hjärnan! Tänk vad uppfriskande det är för mig!

Tog en promenad i solskenet och den svala vinden idag. Hade suttit inne efter lunch och jobbat lite. Högen med prov hotade att anfalla mig. Högen med de orättade proven alltså. Den andra högen. Med rättade prov. Syntes knappt. Den låg där och skrattade gott åt mina desperata försök att minska den första. Den stora. Den höga. Den enorma högen. Det anfallande berget av papper.

Då förstod jag att jag hallucinerade. Jag förstod att jag behövde frisk luft. Jag behövde en promenad. Jag tog på mig min nya vårhöstjacka. Den svarta som är lite längre och räcker över de sladdriga skinkorna. På med de tunna täckbyxorna. Vantarna på. Solglasögonen på näsan. Mössan på och promenadskorna. Då var jag redo. Redo att möta solen. Redo att möta den kyliga vinden som svepte fram. Redo att promenera i plusgrader. Jo det var plus grader ute. Cirka två. Skaka igång cement höger benet och ta ett steg i taget.

Det var helt underbart. Så befriande att slippa den hotande högen. Så upplyftande att andas in den kalla luften och snabbt pusta ut den i ett ständigt flåsande. Jag tog en promenad på 45 minuter. Inga stavar. Bara ett steg och sen nästa. Ett tempo som kändes bra. Ingen halsöverhuvudfart. Ingen snigelfart. Utan lagomfart.

Väl hemma så är cementbenet borta. Väl hemma så är styrkan tillbaka. Skönt att ta en promenad. Skönt att vara hemma och ha gjort promenaden!

Ikväll är det sprutdags. Någon som vill agera sköterska och skjuta sprutan i mitt ben?

Kram Anna

5 thoughts on “Promenad

  1. Nä, jag avstår så mycket men dottern är bra på det så jag skickar henne. Går det bra?
    Fast jag är en expert på srutor men inte den här sorten ;-).

    Blev Träsket igen iaf… fyy vad klibbigt det är under fötterna.

    Promenader är det bästa som finns för att rensa knoppen och kroppen. Har gått ca en mil idag, tränar inför min pilgrimsvandring :-). Visst blir man pigg av dom?

    Ha en skön kväll!
    Kramis till dig vännen

Kommentera

