Mobilt bredband

En utmaning! En riktigt utmaning IRL! Det har jag klarat av! Med ett mycket gott betyg tycker jag själv.

Vi landade uppe i Malå på skärtorsdagen. Packade upp allt. Denna gång var sprutan med. När allt var klart satte jag mig ner. Maken packade upp datorn. Jag startade den. Men se! Inget nätverk… Slut på det mobila bredbandet… Så det var bara att anta utmaningen. Påsken utan dator… Men jag visste att det skulle gå bra. Jag har ju faktiskt ett liv utan dator oxå. Maken fick dock se att jag somnar extremt fort framför tvapparaten när jag inte har min lilla leksak i famnen. Det är sant! Utan den, som utmanar min hjärna, somnar jag illa kvickt.

Nu är i alla fall slalomsäsongen över för vår del. Husvagnen står kvar. Än så länge. Men så fort det har torkat upp på vår gård. Då kommer vi att hämta hem den… Då börjar vår sommarsäsong! Men jag tror att vi tar vårsäsongen först… För våren börjar faktiskt spira här… Cyklarna kom fram idag! Till barnens stora glädje… Fast dottern cyklade på en tok för liten cykel… Men en på tok för stor hjälm…

Ha en underbar kväll alla ni där ute! Det är skönt att vara tillbaka! Det är skönt att se er igen!

Kram Anna

8 thoughts on “Mobilt bredband

  1. Ibland kaaaaan det ju vara bra med lite datorpaus. Och nästan enda sättet att få den pausen är när tekniken inte fungerar, annars lurar man sig att slå på datorn ändå..
    Ja, nu är man hemma, vilar och försöker bli frisk. Inte så lätt när man är trött och helst vill ligga ner, när man har hosta som gör att man helst inte ska ligga ned.. så jag får väl luta mig i soffan då..

  2. Välkommen hem!! Förstår att ni har haft det mysigt, och lite data fri tid är säkert jättenytttigt! Kramiz M

  3. Underbart att det börjar kännas att våren är på väg, och att snön äntligen verkar vara på väg att (långsamt) smälta bort!
    Kram!
    Liza

  4. Så härligt ni haft det! Så kul det ska bli att se bilderna… väntar..

    Det där med bredbandet det kan vara lite hemligt.. Ibland går det bra och ibland inte, tur att du är här igen 🙂 Det var därför det blev en bloggpaus…hmmm jag fattar..kanske!??

    Härligt att du fick med sprutan oxå! Annars går det bra utan, fråga mig 😉

    Börjar du jobba nu? Eller på måndag kanske?

    Ha det gott och välkommen hem!
    Kram

    Kram kram

Kommentera

