Musikdunk

Det är något magiskt med denna kväll. Jag hör dov mystisk musik. Den dunkar rytmiskt. Lite grann i bakgrunden. Ska jag vara ärlig så påminner det mycket om mina tonår. Basen i bilen som dunkar förbi när man var på stan.

Dunk-dunk-dunk.

Jaha! Det är bara i mitt huvud!

Jaha! Kallas det huvudvärk. Tänk att huvudvärk kan vara så vacker. Som ett minne.  Från tonåren…

Eller är det Emmessen som funnit av pulsen och dansar vidare till rytmen?

Men att sjunga med är inte att ens tala om. För rösten den spar jag så länge jag kan. Det har faktiskt gått otroligt bra trots allt.

Hade en kollega som satt och gjorde vågen. För att jag var tyst. Han tyckte att det var behagligt… 😀

Eleverna tyckte att det var spännande när vi skulle till badhuset. Hur skulle det gå? Jag som brukar använda rösten vid samling. Men det är nog därför man har en närmast kollega. Han fick använda rösten i sorlet som skapades av barnens lek! Att gå upp till sexorna och enbart skriva på tavlan vad som skulle ske. Se att de satte igång utan ett ljud var helt makalöst!

Båda mina barn har sagt idag:

Schhh mamma du måste vara tyst.

När jag försökt göra mig hörd…

Maken tyckte däremot att det var jobbigt att jag var så tyst ute i garaget ikväll.

I morgon är det en ny kurs! Den har jag inga förväntningar på som kan grusas. Jag dyker upp och ser mig omkring. Det är tre eftermiddagar. Den första i morgon!

Nej det blev mycket längre inlägg än vad jag hade tänkt mig från början… Kan det vara dunket som får fingrarna att dansa?

Kram Anna

4 thoughts on “Musikdunk

  1. Härligt att det gick så bra idag med rösten. Sista dagen imorrn sen blir det helg och förhoppningsvis får du vila din stämma lite då.
    Ha en toppendag på kursen imorrn!
    Kram

Kommentera

