Hes lärare

Att man försöker fixa vardagen trots en förkylning i dessa spar tider. Det är inte konstigt. Både privat och med tanke på jobbet.

Vaknade i morse och småhostade lite. Småsnorade lite. Var lite mer hes än kvällen innan. Men att köra till jobbet var det inget snack om. Jag hördes ju.

I kväll har rösten övergått från Bonnie Tyler till en kväkande groda i kombination med ett väsande som övertar mer och mer.

Kan en lärare använda kroppspråket för att meddela sina elever vad de ska göra? Vi har tack vare nationella proven läst om människors och djurens språk. Jag skulle kunna använda det nationella provet mer praktiskt och visa på kroppspråk bland människor.

För det tröga slemmet i näsan finns snart utanför. För det tjocka slemmet i halsen vill stanna där nere. Fastän jag kämpar för att få det upp. För att de ljuden jag önskar att vidarebefodra till min omgivning önskar stanna långt nere i min kropp. Men kommer jag att jobba i morgon? Säkert!

Vad stoppar en positiv och yrkesälskande lärare från att dyka upp på jobbet?

Önskar er alla en härlig kväll och en god natt!

Kram Anna

15 thoughts on “Hes lärare

  1. jag jobbade med jämt oavsett hur jag mådde…
    En dag fick jag frågan av en elev om jag druckit massa whiskey hahaha! krya på dej

  2. Åh, jag känner igen detta…jag har varit hes vid några tillfällen på mitt jobb som ”lågstadielärare”. Det har gått helt fantastiskt bra! Det skojiga med barn är att de också viskar när man viskar till dem, så det var väldigt tysta dagar! 😀

  3. Jobbar också som lärare och det är helt otroligt hur man lyckats lära sig hur man använder kroppspråket som bäst. ingen tid för sjukdom finns här inte 😉

    Krya på dig!

  4. Jag känner igen mig, jag förvandlas också till hesare än hesast när jag blir förkyld – men du, det kan vara bra och stanna hemma och kurera sig och komma tillbaka till jobbet med mer energi!

    Inga nationella prov för min del, men jag har roat mig med att göra lite av ordtesterna som finns på http://www.svd.se – alltid kul att få bekräftat att något kan man iaf (lägger de ut några mattetester kommer jag inte att gå in, dock!)

  5. Låter jobbigt! Har du testat Acetylcystein? Kanon medicin när man behöver få upp segt slem. Man löser upp en brustablett i ett glas vatten och jag lovar detta gör susen!!

    Krya på dig min vän, kram

  6. Kan du inte filma din dag när du kommunicerar med dina elever med endast kroppspråk? Det skulle jag vilja se;)

  7. Hm, jag är lika dan och stannar inte hemma om jag inte är helt däckad. Samtidigt som jag egentligen tycker att man ska vara hemma om man inte är frisk…
    Krya på dig!

  8. Aj, aj, det där låter inget vidare… det får bli ett litet experiment då, hur det går för en lärare att använda sig av endast kroppspråket o svarta tavlan!! Spännande!

  9. Tack söta du 🙂

    Vad är genomsnittligt resultat på nationella proven?
    Min son hade två fel på femman nationella prov fast jag har inget att jämföra med så jag har inte en aning om det är normalt eller ej. Meningen är väl att alla skall kunna det som testas?

  10. Ingenting misstänker jag som svar på din fråga, den sista. Det blir bättre imorrn…hoppas jag.

    Sov gott du med och dröm söta drömmar…för det ska jag göra.
    Kram

Kommentera

