Ett barn

Du märker mig
Du ser mig
Men ser du det jag gör bra
Eller möter du mig med förakt
Påminner du mig på ett fint sätt
Eller skäller du när jag gör fel
Att passa på att säga de positiva sakerna
Precis när jag gjort dem
Det blir att befästa dina ord
I stället för att negativt förstärka
Skälla när jag funnit fel väg
Det förminskar mig
För även om jag sitter här
Men en vuxen kropp
Så långt där inne
Sitter ett litet barn
Önskar att du säger
Bra jobbat
Jag ser dig
För den du är

Lite Komet över den minitexten skulle jag säga… Eller vad säger ni, pedagogbloggisar?

Kram Anna

3 thoughts on “Ett barn

  1. Texten är så sann…. Vi är ofta bra på att gnälla när någon gör något dumt, men allt bra som händer kommenterar vi sällan. Många skulle må mycket bättre om de fick lite positiv respons så och så, det får oss att växa som människor! Kram och tack för de vänliga orden i min blogg…

  2. Härliga ord, det är inte lätt att vara barn i dagens skola hellre. Speciellt inte om man hunnit upp en bit i ålder, en femtonåring har helt andra krav på sig i dag än vad vi hade i samma ålder…

    ~Livet i byn

Kommentera

