Varje gång

När jag drömmer

Finns du där
När jag blundar
Finns du där
När jag tänker
Finns du där
När jag ler
Finns du där
Varje gång
Var dag
Min stöttepelare
Min vardagshjälte
Min kärlek
Mitt allt
Varje gång

Varje gång kom till mig på väg hem. Den dök upp i bilen. Titeln alltså. Det är alltid titeln först. När jag landade hemma och startade datorn. Just efter jag hämtat barnen. Så skyndade jag mig att skriva ner titeln. För jag vet inte hur många gånger jag har en titel i huvudet… Måste Skyndsamt komma ihåg det… Men Sorry! Glömde bort titeln. Då har magin försvunnit. Denna gång var jag beslutsam. Denna gång hade jag bestämt mig. Skrev titeln. Lagade middag. Diskade. Spelade med dottern. Sen skrev jag minitexten. Då dansade tangenterna. Mitt i detta kom Cascada in. Cascada och Everytime we touch. Det är en upptempo låt som verkligen påminner mig om en förgången tid. Den påminner om discogolv. Även i nyktert tillstånd, vill jag understryka. Dansa! Sjung så att väggarna rämnar! Varsågoda Cascada!

Kram Anna

3 thoughts on “Varje gång

  1. Underbar text du skrivit. Jag har också en förmåga att glömma bort idéer, även bra sådana. Måste skriva ner allt genast annars är det snart borta. Kram

  2. Vad kul att läsa hur din skrivprocess går till. Att titeln är så bärande. Det skiftar antagligen från skrivare till skrivare.
    Fortsatt trevlig kväll – låt insirationen flöda 🙂 Kram

Kommentera

