Sköna soliga söndag

Det är ju helt fantastiskt vad några strålar sol kan påverka en. Vaknade tidigt trots den sena kvällsaktiviteten…bio! Ingen värk, inga biverkningar av sprutan. De skira ljusstrålarna fick oss att stiga upp tidigt för att gå ut och skotta! Jo skotta! Inte för att det hade snöat. Utan vårskottningen. Att skotta en massa tung snö som faller från taken. Att skotta snön som är tyngd av en massa flytande vatten. Det är tungt. Speciellt när det dessutom är sammanpressat efter ha flygt ner från tak. Splashat ner mot marken… Men med våra gemensamma krafter så ser det riktigt fint ut!

Den sköna soliga söndagen fick mig att landa på bron. Att sitta i solväggen en söndag. Sitta och njuta tillsammans med…nyttan. Jag har nämligen suttit och jobbat på bron. I solskenet. Jag hade två pedagogiskt inspirerade häften att läsa samt en pärm med nationella provs instruktioner. Men ackompanjerad av lite fågelkvitter och värmen som spred sig från husets soluppvärmda vägg. Så njöt jag, trots att jag jobbade.

När granarna tyckte att solen var för låg. Granarna ville att jag skulle ge upp. Så trotsade jag naturen. För jag ville inte lämna solstrålarna än. Jag tog mina stavar och promenerade i en lagomtakt. Som är så otroligt ovanlig för mig. Jag brukar gå mycket raskt. Denna dag njöt jag av varje steg. Nöjt av min omvärld som reflekterade glädje och värme.

Tack sköna soliga söndag för din värme!

Kram Anna

…som bara väntar på att tidsbaksmällan snart sakta ska smyga sig näranärmarenärmast

skönsöndagpåbron

drippelidroppsaktatakdroppkärlekisnön

6 thoughts on “Sköna soliga söndag

  1. Härliga bilder! Jag blir så törstig när jag ser is… Nu kommer våren va? Vad du är duktig med stavarna! Visst känner vi livet i oss?! =) Hoppas du får en härlig vecka! Själv börjar jag veckan med en semesterdag! =) Kram Helena

  2. Vilken underbar dag med sol. Låter underbart! Såg att det skulle bli fint och lite vårvärme i veckan då ska jag sitta i solen och njuta 🙂
    Vackra bilder…vilken vacker blå himmel. Älskar klarblå himmel!
    Ha en skön kväll!
    Kram

Kommentera

