Utmanad igen

Denna gång är det messan som ger mig en omgång… Men det passar ju utmärkt när jag är jobbänka och sitter ensam i ett hörn i elvamannasoffan…

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det? ”Hon hade varit borta så länge att det nästan föreföll omöjligt att de kunde sitta här tillsammans på denna fullpackade restaurang.”
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Där är det tomt…Bara fortsättningen på vår elvamannasoffa…

3. Vad såg du senast på TV? House

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är? Runt 21:15. Rätt svar är 21:14.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Reklam från tv:n
6. När du senast var ute, vad gjorde du då? Skottade stenpartiet och soldäcket fritt från ett täcke med lätt dunsnö!
7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen? Ett inspelat avsnitt av The Mentalist.
8. Vad har du på dig? Stjärntunikan från MeAndI, ett par stuprörsjeans, skärp och mina glasögon.
9. Drömde du något inatt? Alltid! Men det bör inte tas upp här…
10. När skrattade du senast? På jobbet! Där lockas jag alltid av skratt. Antingen av kollegor eller av eleverna!
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Är i vardagsrummet. I hörnet sitter babyfoton på båda mina barn. Tygtavlor, ikeatavlor samt fler barnfoton på barnen och tre av deras kusiner.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden? Inte mer än en av mina kollegor… 😉
13. Vad tycker du om den här utmaningen? Riktigt underhållande…
14. Vilken var den senaste filmen du såg? Måste vara en Beck…
15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då? Jag skulle nog definitivt köpa en ny bil…
16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om: Jag blir glad och förväntansfull av doften av skoterns avgaser…
17. George Bush? Och…
19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka? Dom är färdiga redan och döpta, Adrian och Klara
21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Jag trivs så bra med den svala tempen. Så jag stannar nog här i Norrland!
22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Välkommen! Tack för att du gjort! Tar gärna emot en kram också.
23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?

Det får alla göra som finner det lika roande som jag gjorde!

Kram Anna

7 thoughts on “Utmanad igen

  1. Har sett den där utmaningen lite här och där. Det mest självklara svaret för mig vore svaret på fråga 22: ”Din mamma väntar alldeles bakom mig, och hon längtar så efter att få träffa dig.” Visste jag att det var svaret skulle inget kunna skrämma mig…

  2. Det är rena paradiset med! 😉 Jag åker dit igen den 12 december, gissa om jag tok längtar?! Hur har din dag varit då? Kram

  3. Äntligen har du fått den! Tänk så de kan bli… Så kul med svaren 🙂 Du klarade den galant tycker jag, hurra!
    Sov gott nu så ses vi imorrn!
    Kramar

Kommentera

