Välkommen

Det är trevligt att du tittar in
Jag ser en glädje i att du lämnar ett spår
Ett spår i en kommentar
Min inställning blir ännu mer positiv
Om du finner något du tycker om
Skriver något om det
Och sedan återvänder
Om och om igen
Mina funderingar flödar
Mina funderingar rinner likt en liten bäck
Bäcken som inte går att stoppa
För funderingarna finns där
Det är här de strömmar fritt
Både sorg och glädje
Liv och död
Hälsa och sjuklighet
Med en positiv inställning till livet
Det lever jag
Du är välkommen
Alltid
Med en positiv syn
Till bloggande

Kram Anna

12 thoughts on “Välkommen

  1. Tack tack, hoppas din dag varit bra med 🙂
    Vad fint du skriver, visst är det trevligt när folk lämnar kommentarer efter sig..ännu trevligare om kmmentarerna handlar om det man skrivit om 😛

  2. Mycket fint. Måste nog be om ursäkt att jag inte skriver här oftare, för jag smyger omkring här inne varje dag!
    Blir ju så glad över dina kommentarer hos mig, så det är nog bäst jag skärper till mig 🙂

    Vet ju att du funderat på vovve tidigare, men om man inte har tid så finns det ju en massa andra djur som i och för sig inte är som en hund, men är mysiga & inte tar lika mycket tid… ni får väl komma in på vår butik & kika lite kanske 🙂

    Kram!

  3. Har man inte den tiden som krävs, är det helt rätt att vänta med att skaffa hund. Annars är det ju den stackars hunden som får lida för det. Det är så många som skaffar hund bara för att det verkar trevligt, men som inte har riktigt koll på vad det innebär att ha hund och inte heller är beredda att lägga ner den tid/energi som det krävs. Många skaffar också fel ras. Det man måste fråga sig är: Varför vill jag ha hund? Och vad ska jag ha hunden till? Sen skaffar man en ras utefter det. Det är bra att ha nåt positivt att se fram emot, särskilt om man är inne i en tung period. Visst har ni haft hund? Kram!

  4. Så vackert skrivet som vanligt.Frågar igen….du sparar väl dina dikter? Ok, tjatiga messan men jag bara undrar. Visst är acceptans ett vackert ord om inte så blir det ett vackert ord när man accepterar.
    Kramis och gonatt

Kommentera

