Vännen, älskling, darling

Kärt barn har många namn
Men att jag håller dig nära mig
Det vet du
Så nära som jag bara kan
För du behövs
Behövs för att jag ska vara hel
För att jag ska fungera
Du styr mig rätt när jag är vilse
Du hjälper mig när jag förlorar balansen
Du tänder ljuset när jag famlar i mörkret
Du vännen, älskling, darling
Betyder så mycket för min glädje
Min förtjusning av livet
Du vännen, älskling, darling
Får mig att längta efter nästa utmaning
Du är min inspiration
Du vännen, älskling, darling
Skänker mig viljan att vakna varje morgon
Vakna till nästa projekt
Du vännen, älskling, darling
Tack mitt solsken, mitt jubel, min fröjd

Kram Anna 

 
12 thoughts on “Vännen, älskling, darling

  1. Har läst ikapp mig lite på din blogg, har inte hunnit läsa så mycket senaste tiden. Men jag läste om din resa i sista delen. Återigen så blir jag väldigt rörd. Över att det är så jobbigt, över din glädje och lättnad att det var MS.
    Tack för att du delar med dig.
    Och din dikt till Darlingen var mycket fint skriven.
    Kram
    Katti

  2. Åh vad jag saknar min vän älskling darling när jag läser dessa dina fina ord. Det finns alltid något här att hitta, som går rakt in till hjärtat.

    Tack!

  3. jag är så glad över dina besök, och du har som vanligt rätt… du är klok som en bok. Sen skriver du så vackra dikter…. DU ÄR SÅ BRA!!!!!!! Kramiz M

Kommentera

