Tystnaden

Att sitta alldeles ensam
Att sitta utan sällskap
Att sitta i den absoluta tystnaden
Är få förunnat
Bara det är den valda ensamheten
Så är den underbar
Att vara småbarnsförälder
fastän barnen börjar vara stora
så är det så sällan man sitter
Sitter i den totala tystnaden
Inte en tv
Inte en cdspelare
Inte ens en radio är på
Barnen sover
Sover sött i sina sängar
Jag sitter och lyssnar
Lyssnar på ingenting
Lyssnar på tystnaden
Lyssnar på hjärtats slag
Lyssnar på mitt andetag
Jag njuter av tystnaden
Tystnaden
Som tack och lov snart bryts
Bryts av telefonen
När du ringer

Kram Anna

6 thoughts on “Tystnaden

  1. Håller med dig…..jag njuter också av tystnaden! Fast hade tröttnat om jag bara fick tystnaden. Men att efter en intensiv dag få vara själv med sina tankar en stund, det är fint det!

    Du skriver vackra dikter!

    God natt på dig! Kram

  2. Så fint du beskriver tystnaden och väntan. Och glädjen. Alla behöver lite tystnad ibland. Och glädjen och lyckan förstås.

    Kram

  3. Lika ljuvligt som att sitta för sig själv en stund, är att brytas upp av att någon man älskar ringer för att undra hur man mår… Kramiz M

  4. Åh, du skriver så fina dikter/texter! Kanske dags att ge ut en bok med alla dina texter? 🙂 Du är en riktig poet!
    Skillnad mot min blomkålsbuketter 🙂
    Ha en bra kväll. Stor kram messan

Kommentera

